Oppas oma's

Goedemiddag allemaal,

Mijn dochtertje nu 11 weken gaat wanneer ik straks weer moet werken naar mijn moeder en schoonmoeder. Dat is natuurlijk hartstikke prettig omdat ze dan niet op zo'n jonge leeftijd naar een kinderdagverblijf hoeft.

Alleen nu hoorde ik van mijn schoonzusje (mijn schoonmoeder past ook op haar kindje nu 1 jaar) dat ze met de kleintjes dagjes weg willen wanneer ze in augustus vakantie hebben. Mijn dochtertje is dan net 4 maanden en ik vindt haar dan eigenlijk nog te jong om dagjes naar de dierentuin of dergelijke te gaan. Ik vindt het al ontzettend moeilijk om haar weg te brengen en dan het idee dat m'n schoonouders zo "verweg" met haar gaan maakt het niet makkelijker. Vindt het helemaal geen prettig idee dat ze dagjes weg gaan met de kleintjes!

Ik heb het er met mijn man overgehad en hij ziet hier geen probleem in maar ik wil het gewoon niet! Ben ik nou zo over bezorgd en te "claimerig" met betrekking tot mijn dochter?

Wat vinden jullie hier van?

Alvast bedankt mama's!!

Liefs een bezorgde mama!!









 
Ik zou het ook geen prettig idee vinden als mijn ouders of schoonouders met onze inmiddels 5 maanden oude dochter weg zouden gaan. Ik heb bewust de maxi cosi bij mij in de auto staan zodat ze niet weg kunnen (omdat ze geen auto stoeltje of maxi cosi hebben). 
Wandelen met de wandelwagen vind ik geen probleem. Maar ze mogen niet met de auto met haar weg. 
 
Ik begrijp je heel goed. Ik laat zelf ook nooit het autostoeltje achter. Dan kunnen ze alleen wandelen en verder niet. Ik doe dat niet alleen bij mijn schoonouders, maar ook bij mijn eigen ouders. Misschien komt dat vanzelf wel, maar voor nu is het goed zo. Maar wees niet bang om dat uit te spreken naar je schoonouders. En zeg ze dat je het hartstikke leuk vindt voor de andere kindjes, maar dat jij voor die dag even een ander oppasadresje zoekt. Heb ik ook gedaan. Toen bleek dat ze dat zelf ook wel zo praktisch vonden, maar ons en ons kindje niet wilden passeren! Iedereen blij dus. 
 
Terug
Bovenaan