Oppas per uur betalen

<p>Hoi hoi, </p><p>vraagje, wat is een normaal tarief voor de  oppas? We hebben nu iemand gesproken en zij is 19 jaar en vraagt 10 euro per uur. Ik moet toegeven dat ik dat best veel vindt. We hebben 2 kindjes. <br />daxht zelf eerder aan 8 euro. <br /><br /></p><p>hoor graag jullie mening of wat jullie de oppas geven </p>
 
Hoi,
Ik denk dat het ook afhangt of je kindjes wakker zijn of slapen etc...
Wij hebben alleen de opa's en oma's nog laten oppassen dus kan er moeilijk over mee praten verder..
 
Mijn oppas is ook 19 maar krijgt/vraagt 6 euro per uur, dit omdat ze niks hoeft te doen ik leg ze zelf altijd eerst op bed en de oudste gaat zelf naar bed!

10 vind ik ook wel veel hoor, kreeg ik vroeger als tiener als ik oppaste ook niet?

Groetjes
 
Ik vind 6-8 euro genoeg, zeker voor een meisje van 19!

Wij hebben 2 kids van 3.5 en 22 maanden oud. We hebben weinig oppas nodig, en het ligt er idd ook aan vanaf hoe laat. Moet de oppas met de kinderen eten en ze op bed leggen, vind ik 8 a 9 euro per uur prima. Zit ze hier vanaf 20:00 en slapen de kinderen, vind ik 6 a 7 euro wel genoeg.
Je hebt al gauw oppas nodig voor zo'n 3 uur op een avond dus met 10 euro per uur zit je dan al heel snel aan 30 tot 40 euro. Duur grapje om even bij iemand op bezoek te gaan...
 
Misschien is het handiger om een bedrag per avond af te spreken. Zo deed ik toen ik oppaste. Dat werkte heel goed: ik had mijn vaste adressen. 15 euro voor een avond, zonder kids op bed leggen. Het is natuurlijk wel een aantal jaar geleden :)
 
Ik zou aangeven: we gaan van 20.00-00.00u en je krijgt 30€ ( komt dan op jouw bedrag uit +/- maar komt anders over hihi)Ik kreeg toen ik nog heel jong was eerst 5€ per uur en op het laatst, ook rond mijn 18de zat ik op 7,50€ per uur. Dar is voor die leeftijd toch ook gewoon uurloon ongeveer netto? En ze zit maar wat tv te kijken…
 
Ik vind het wat veel, (ons kinderdagverblijf is goedkoper) maar het is niet alleen maar tv kijken. Er komt wel degelijk een grote verantwoordelijkheid bij kijken, dus ik zou een euro of 7-8 zeker wel gepast vinden. Als er iets gebeurt, moet de oppas actie kunnen ondernemen.
 
Terug
Bovenaan