oppas tarief...wie kan me adviseren?

Hallo allemaal,

ik ben sinds 15 augustus mama van een geweldige zoon, Justin. We hebben iemand gevonden die na mijn verlof op hem wil passen maar we hebben geen idee wat voor uurtarief normaal is. Het gaat om een volwassen vrouw en we gaan haar zwart betalen, willen we allebei zo. Het gaat om 1 kind en ze past bij haar thuis op. Wie kan ons een indicatie geven? Ik heb n.l. al op het het net zitten kijken, daar staat 3 euro per uur, dit lijkt me erg weinig dus ik vraag me af of ik wel goed gekeken heb.

Groetjes

Ik heb een oppas van 16 jr. Zij komt af en toe oppassen als ik een vergadering buiten mijn werkdagen heb. We betalen haar €3,-. Dit heb ik ook van het net afgehaald. Je kan evt. iets vergelijken met kdv tarieven e.d. Ik vind dit bedrag redelijk, helemaal voor een 16jarige.
Je kan ook vragen wat de vrouw zelf verwacht aan uur-tarief en hier een middenweg in zien te vinden.
Succes!

Hoi!

Mijn moeder werkt voor het gastouderbureau en zij verdient per kind 3,45 per uur.
Als je via het gastouderbureau doet scheelt het je erg veel.
Wij zouden in eerste instantie bijna 500 euro moeten betalen (bruto) per maand. Maar daar ging nog een werkgeversbijdrage van mijn werk af (een zesde deel) en je kan elke maand geld terug krijgen bij de belasting (is bij ons 229) Dus uiteindelijk moeten we zelf 65euro per maand betalen.
Je kan dit zonder verdere verplichtingen laten berekenen door kinderopvang bij jou in de buurt. Nog een voordeel is dat je oppas dan verzekerd is (je weet maar nooit of er iets stuk gaat door toedoen van jou kindje)
De regel is wel dat je minimaal 8uur per week betaald, ook als je je kindje minder weg brengt.

groetjes Larissa

Terug
Bovenaan