Oppas

<p>Dag allemaal, wij hebben besloten om toch maar een oppas te nemen, omdat het anders erg lastig is om een keer wat leuks te doen. Ons buurmeisje is 16-18 jaar. Precies weet ik helaas niet, maar kennen haar erg goed. Nu is de vraag heeft er iemand van jullie ook een oppas van die leeftijd en wat geven jullie per avond of per uur. Ik heb echt geen idee wat een degelijk bedrag zou kunnen zijn. <br /><br /></p><p>hoor graag van jullie </p>

Mijn buurmeisje is 15 en past op mijn nichtjes (2 en 4 jaar) en krijgt 10 euro per avond. Dus soms van 18 tot 23 en soms is het maar van 20 tot 23. Wel steeds 10 euro. En als ze met een vriendinnetje komt blijft het 10 euro dan delen ze het. 

Ons buurmeisje krijgt voor 2 kindjes 5 euro per uur. 
Maar het Nibud heeft geloof ik mooie richtlijnen op hun site staan hoeveel een oppas kost. 

Ligt er ook een beetje aan wat ze moet doen; wordt jullie baby vaak wakker, heeft het een flesje of schone luier nodig of is de kans heel groot dat jullie buurmeisje een avond film kan kijken en verder niets hoeft te doen? Rond de 5 euro per uur is voor die leeftijd wel normaal, kan ze gewoon de hele avond aan haar huiswerk, dan is 4€ wellicht ook prima. 

Dankjewel allemaal jullie hebben echt geholpen ?
wij zelf hadden ook €5 in gedachten, want onze 2 kinderen zijn gewoon rustig in de avond. Het kan alleen zijn dat ze misschien een keer een speentje in de mond zal moeten doen, maar verder niet. Onze kinderen zijn 5 maanden en 1,7 jaar. Onze jongste kan soms nog wel eens wakker worden voor een flesje maar   Blijft dan ook gewoon rustig 

Terug
Bovenaan