oppas

Hallo allemaal,

Ik wilde graag weten wat jullie ervaringen zijn met een oppas aan huis en wat zijn de prijzen voor een oppas? Want ik heb namelijk het idee dat het mijn ouders te veel wordt om op onze dochter te passen. Ze doen het met veel plezier, hoor. Maar ze hebben eigenlijk geen tijd. Mijn moeder werkt nog halve dagen thuis en mijn vader werkt ook nog. Ook al is hij eigenlijk met de vut. Hij kan niet stilzitten. Ik werk nog twee en halve dag. Dan eten we ook nog bij mijn ouders en dat wordt ons eigenlijk te veel, we vinden dat we te veel afhankelijk zijn van onze ouders. Mijn man heeft altijd de auto mee. Dus mijn vader moet haar altijd thuis brengen. En op een gegeven moment brengt dat een bepaalde druk met zich mee. Mijn karakter en dat van mijn moeder botst nogal eens. Met mijn vader kan ik beter overweg. Onze bedoeling is nu dat ik twee dagen ga werken en dat we niet meer gaan eten bij mijn ouders en hopen dat dat iets beter gaat. Want ik wil toch graag blijven werken, anders wordt je wereldje helemaal zo klein. Ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken en of er meer mensen zijn die ook "moeite" hebben met de "oppasouders".

Groetjes
 
Ik vind een oppas die bij je thuis komt zelf nogal duur, volgens mij ligt dat rond de 7 euro per uur. Bovendien zijn die vaak wat moelijker te vinden. Misschien is een gastouder meer iets voor jou, betekent wel dat je je kind zelf moet brengen. Maar dan kun je natuurlijk op zoek naar een gastouder bij jou in de buurt zodat je je dochter lopend kunt brengen. In de meeste steden is er wel zoiets als een gastouderbureau die bemiddeld tussen vraagouders en gastouders. Kijk hier eens naar in de telefoongids. Succes!
 
Hoi, toen ik ooit werkte bij een gezin aan huis, verdiende ik rond de 5 euro per uur. Was voor 2 kinderen. Er zijn ook gastouder-bureau's waar mensen thuis komen op-passen. Ik weet zeker dat er in jouw omgeving genoeg mensen zijn die dit werk willen doen. Kijk eens op humanitas? is ook wel een goede site... In ieder geval succes...
 
Mijn zoontje gaat naar een gastgezin. Helemaal officieel geregegeld via de het gastouder bureau in onze gemeente. Voordeel is dat de gezinnen 'gescreened' worden, en dat ze vaak al ervaring hebben. Het bevalt ons prima. Ook kunnen ze je vertellen waar je eventueel subsidie kunt aanvragen, als je werkgever niet meebetaalt. Ik geloof dat dit erg per gemeente verschilt, maar wij betalen (ook doordat het sallaris van mijn vriend vooral uit overuren bestaat) uiteindelijk maar 2.15 eur per uur.
 
Wij hebben een oppas die 2 blokken achter ons woont mijn zoontje speelde al daar voordat ze de oppas werd. Het voordeel is dat de kinderen in de eigen omgeving blijven, ben ik iets vergeten dat pakt ze datgene bij ons (heeft de sleutel) en je kunt wat meer overleggen met elkaar vooral omdat mijn man en ik alletwee onregelmatig werken. Bij ouders is het soms moeilijk want die willen ook opa en oma zijn. Bij ons botste dat soms, nu passen de opa's en oma's alleen op als het niet anders kan. Ik betaal €3,55 voor het 1e kind en €2,70 voor het 2e kind, dit gaat niet via gastouder omdat je dan ook weer bemiddelingskosten moet betalen van ± € 100,- per maand dit betaal ik nog niet voor mijn oppas. Ik heb gemiddeld voor ± 20 uur permaand nodig. Het bevalt ons goed en we houden elkaar goed op de hoogte als er iets niet naar tevredenheid loopt.
Veel Succes met je keuze
GR. Sannie
 
Terug
Bovenaan