Oppas.

Mijn man en ik zitten op een muziekvereniging,en moeten daarom 4x per maand repeteren. 2x op zondag en 2x op dinsdagavond. Nu hebben we een enorme lieve oppas gevonden (dochter 18 jaar van onze vriendin ) die voor niets wil oppassen,(kan niet mooier toch),maar we zijn er achter gekomen dat ze zondags onze zoon geen brood geeft tussen de middag. Ik heb expres een nieuw blikje leverpastei in de koelkast gezet,maar toen we thuis kwamen was dat blikje ongeopend en konden ook geen broodkostjes vinden. Onze conclusie was dus dat hij geen brood heeft gehad. Dinsdags hoeft ze alleen de laatste fles te geven en dat gaat goed. Hij is verder heel lief voor haar, en zij ook voor hem. Wat moet ik nou doen, ik wil de vriendschap met mijn vriendin niet op het spel zetten, want zeker weten doen we het natuurlijk niet we hebben alleen onze conclucies getrokken. Wat moet ik nu doen??????
 
Het lijkt me dat je het hier gewoon met haar (de dochter van je vriendin) over kunt hebben. Misschien even van te voren bedenken hoe je het gaat vragen. Liefst natuurlijk alsof het uit de losse pols gaat :) Dan is het ook niet zo beladen.
Bijv. zo van 'oh ja, ik had je'm nog brood gegeven, de vorige keer. Ik zag het blikje leverpastei nog staan...
en dit een beetje op een luchtige manier zeggen, zodat ze zich niet gelijk bedreigd voelt. Het is wel je goed recht om als moeder bezorgd te zijn!
Ze kan het natuurlijk vergeten zijn, lijkt me niet iets om een ramp van te maken. Hopelijk schaamt ze zich en let ze een volgende keer dan beter op.

Maar echt: wel zeggen, ander bouwt het probleem zich alleen maar op.
 
Inderdaad, Je kunt gewoon aan haar vragen of ze het nog gegeven heeft.Of stelt de vraag juist anders, heeft hij zijn boterham helemaal op???
MIjn moeder past 1 dag in de week op, ik vraag altijd hoe het geweestis, heeft ze goed gegeten etc etc.
Moet echt kunnenhoor.
Succes!
 
Ik ben het met de vorige twee dames eens, gewoon vragen of ie z'n broodje heeft gegeten moet kunnen vind ik. Wat ook kan zijn bedenk ik me ineens.. Misschien vind ze het eng om hem brood te geven? Misschien is ze bang dat hij zich verslikt ofzo en geeft ze daarom geen broodje. Zou ik gewoon even vragen. Dan kan je misschien een keer voordoen hoe je een broodje geeft en dan kan ze het zelf ook even proberen als jij er bij bent. Dan voelt ze zich de volgende keer een stuk zekerder en dan kan je zoon weer lekker van een boterhammetje smullen...

Groetjes Patricia
 
Je kan ook voordat je weggaat even zeggen er staat in de koelkast een nieuw blikje leverpastei voor op zijn broodje tussen de middag.

En misschien heeft ze hem iets anders op brood gegeven?

Het er zeker over hebben zodat het zich niet opstapeld en jullie kunnen blijven genieten
 
Terug
Bovenaan