Oppas

Hallo allemaal, sinds een paar mnd. ben ik een trotse mama en er hebben zich al heel veel mensen aangediend als oppas (buurmeisje, dochter van een kennis etc.), maar vanaf welke leeftijd laat je je kindje achter bij een oppas van 20 jr. ipv. een vertrouwde opa of oma??? Wat zijn jullie ervaringen??
 
Ik deed dat als vrij snel. Mijn schoonzusje paste dan op. Ze was toen een jaar of 20. We hadden altijd onze gsm bij ons voor als er iets was. Je moet er wel zelf een goed gevoel bij hebben, anders werkt het niet.
 
Hoi wij lieten onze zoon met ong 5 wk voor het eerst alleen thuis met m'n zusje (18 jr) zij was al een aantal keer komen logeren om ons te helpen.
Je moet gewoon naar de persoon kijken en niet naar de leeftijd, ik zou m'n zoontje nl minder snel bij mijn moeder laten. Wij vinden haar nl erg druk met de kleine net als m'n vader en z'n vrouw.
 
hihi leuk om te lezen. Ons meisje is nog nooit bij iemand anders geweest dan mijn ouders of wij zelfs hhahahah en ze is ja hou je vast 15 maanden. Lol. Ik voel me er zelf niet prettig bij een doos ben ik he. Maar goed. Er zijn er genoeg die willen komen oppassen maar helaas wij vinden het prima zo als het nu gaat.

Dus kijk wat je zelf wilt.
groetjes
 
Hoi,
Wij hebben regelmatig oppas voor onze dochter van 6 mnd, een nichtje van ons van 14 past dan op. Klinkt inderdaad erg jong, maar ze doet t goed én haar ouders (mijn schoonzus) zijn altijd bereikbaar als zij oppast, als ze iets wil vragen, maar ons niet wil storen of zo. Zij past eigenlijk alleen op als mijn dochter in bed ligt, of alleen maar een fles hoeft te hebben. Hapjes geven doe ik liever zelf (zo goed kauwt ze nog niet...)
Verder gaat ze ook af en toe logeren bij mijn moeder, daar heeft ze ook een bedje en dat vindt ze allemaal best.
Wel doen waar je je zelf prettig bij voelt! oja, GSM mee als je weggaat!
Groetjes, Jon
 
Hoi, ik ben zelf begonnen met oppassen op 2 kinderen toen ik 18 jaar was. Ik was begonnen met de opleiding Sociaal Pedagogisch Werk (SPW) en dit deed ik erbij voor 2 vaste dagen in de week. Kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt om je kindje bij een (vreemde) achter te laten. Het is belangrijk dat je een goede vertrouwensband hebt (of opbouwt) Je moet duidelijk aangeven wat je er van verwacht, maar ook wat de persoon verwacht die komt oppassen. Wees altijd open en eerlijk naar elkaar, dan bereik je het meeste mee!! In ieder geval succes...
 
Terug
Bovenaan