oppas..

hey meiden,
Ik heb even een vraag.
als wij s'avonds wat hebben passen meestal mijn schoonouders op en laatst had een nicht het gedaan.
ze hoeven er niks voor.
Nu konden zij niet en komt er een andere nicht oppassen.nou is mijn vraag wat betaal je voor een avondje oppassen?
Ik heb namelijk geen idee...
alvast bedankt!
groetjes piewie,mv Mila en ?

Hey Piewie
Hier in de regio is 5 euro toch wel minimum per uur.
Weet dat het buiten de randstad ook wel goedkoper kan maar dan moet je daar toevallig wel wonen he
Groet!

Dat per uur betalen vind ik persoonlijk niet echt normaal. Per uur betalen doe je mijns inziens overdag als de kinderen wakker zijn. Als ze slapen hoeft de oppas niets anders te doen (normaal gesproken)  dan TV kijken en chips eten, toch!?

Ik betaal mijn neefje van 14 jaar € 7,50 voor een avond als hij niet blijft slapen en €  10,00 als hij wel blijft slapen  en de kindjes 's morgens mee naar beneden neemt, zodat ik nog ff kan blijven liggen, hahaha! Ze liggen altijd al in bed als hij komt dus heeft hij er geen werk meer aan!  Verder is het natuurlijk afhankelijk van de leeftijd! Ik kreeg vroeger 10 gulden voor een hele avond en die avond kon tot 00.00 uur duren of tot 4.00 uur, daar zat geen verschil in. Ik woonde tegenover hen, dus bleef nooit slapen, maar stak 's nachts de straat nog over om lekker in mijn eigen bedje te gaan slapen.

Groetjes Fonske

Overigens...dit staat op de site van het Nibud!

's Avonds babysitten
Een scholier die 's avonds oppast, kunt u een vast bedrag per avond geven of een uurbedrag van € 2 tot € 3. Na twaalven kunt u het dubbele tarief afspreken. Blijft de oppas slapen, dan kunt u het beste een bedrag voor de nacht afspreken, bijvoorbeeld € 6. Hoeveel u betaalt, is afhankelijk van de leeftijd en ervaring van de oppas. Maar ook of de kinderen al in bed liggen als de oppas komt, of naar bed gebracht moeten worden.

Hoi Natalie,

Meer dan een jaar geleden had ik deze vraag ook hier gesteld. De bedragen die toen genoemd werden lopen zo vreselijk uiteen...daar kon ik dus niet zoveel mee. Maar ik kreeg toen wel de tip om het eens met de moeder van onze (toen aanstaande) oppas te bespreken.
Het meisje is nu 14 en woont tegenover ons. Ze kan eventueel de babyfoon meenemen naar huis. Van haar moeder hoorde ik dat ze bij anderen 2 a 2,5 euro per uur krijgt. Wij geven haar nu 2,5 euro. Hahaha, klinkt allemaal heel vanzelfsprekend, maar ze heeft nog maar 2x opgepast in 1 jaar tijd. Ze komt dan wel rond 6 uur en zorgt dat Julian eten krijgt en brengt hem naar bed. Daarna blijft ze hier, TV kijken.

Ik vind 2,5 euro niet duur, maar voor een meisje van 14 dat de rest van de avond eens rustig zelf kan bepalen wat ze op TV gaat kijken is een totaal bedrag van zo'n 15 euro toch veel geld??

Sorry, het is weer een   heel verhaal geworden...

Groetjes,
Ellen mv Julian

Wij betalen ons oppas meisje (net 14) 10 euro als ze niet blijft slapen en 15 als ze wel blijft slapen. Dit krijgt ze als ze alleen komt maar ook als ze met een vriendin komt en dan zullen ze dus moeten delen. Ze hoeft Tyche niet in bed te leggen maar de oudste 2 wel naar bed sturen. Die zijn 9 en 10 dus kunnen boven alles zelf en ze gaan ook altijd zonder gezeur. Wij zeggen namelijk dat ze om bijv. half 10 naar bed moeten maar de oppas maakt daar 10 uur van en dan zijn ze zo blij dat ze zonder gezeur dan naar bed gaan. En wij weten daar natuurlijk niks vanaf haha. Vooral als ze de volgende dag vertellen over een programma dat om die tijd pas op televisie was!!

Maar hoe oud is je nicht. Klinkt namelijk of ze al redelijk volwassen is. Misschien doet ze het wel voor een bos bloemen/fles wijn/ kadobon van......

Het is inderdaad erg moeilijk wat je hiermee moet en daarom vind ik de opa's en oma's als oppas wel veel handiger!! Die hoeven niks en als je dan eens in de zoveel tijd iets meeneemt zijn ze ook tevreden.

Lijkt mij dat het niet uitmaakt dat het avond is. De oppas is aanwezig, moet alert blijven en kan niet op pad met vrienden oid. Dat ze wellicht de hele avond op de bank zit, maakt wat mij betreft niet uit. Ik betaal gewoon per aanwezig uur, tot ik weer thuis ben. Wbt het bedrag zou ik het idd eens bij de ouders informeren. Veel plezier, fijne avond!

Terug
Bovenaan