Oppasbaby "piept" veel

en met piepen bedoel ik; veel geluidjes maken die lijken op huilen. Ik kan er soms de vinger niet op leggen of hij nu huilt of gewoon geluidjes aan het maken is. Daardoor pak ik hem vaak op omdat ik denk dat hij niet tevreden is. Pas tegen de tijd dat hij in slaap valt wordt hij stiller en als je hem in bed legt dan huilt hij meestal eerst weer even (max. 10 min.) Wie komt dit bekend voor? Het maakt me nl. af en toe zo onzeker. Het is wel zo dat hij gewend is bij de ouders om veel opgepakt te worden/op schoot te zijn. Hij is 4 maanden. Soms laat ik hem even gaan als hij bijv. in de box ligt en (ontevreden) geluidjes maakt. Dan hoor ik ineens de boxhanger rammelen en gaat alles goed maar voor hetzelfde geld huilt hij ineens door en was het toch niet goed. Pffff... die van ons (nu 4 jaar) was zo heel anders....

Groetjes Patricia

*hoopt dat iemand dit herkent en tips heeft*
 
Hoi,

Waarom vraag je neit gewoon aan de ouders of hij dit vaker doet en wat zij dan doen.
Persoonlijk zou ik liever hebben dat de oppas mij bij twijfel iets zou vragen dan dat ze zelf gaan lopen aanmodderen (sorry dat ik het zo zeg)
Het is toch alleen maar een teken dat je het oppassen serieus neemt en aandacht heb voor dat soort dingen.

Ik maak nu nog af en toe een briefje emt bijzonderheden of als er dingen verandert zijn.
Zeg waar ze evt op moeten letten en vraag naderhand altijd hoe het geweest is.
Als Merel dan iets doet wat ze thuis ook weleens doet vertel ik wat ik dan altijd doe.
Wat helemaal niet helpt of juist wel.

O en soms huilen baby's ook gewoon hoor
Zonder dat er een duidelijke reden voor is.
Maar als je er zelf een hebt van 4 jaar zul je dat nog wel weten
 
Terug
Bovenaan