oppasmoeder?

hallo allemaal,

Ik heb de vraag hoe jullie er over denken om je kind naar een oppasmoeder te brengen.
En ben je zelf een oppasmoeder,hoe bevalt dat?

Ik  denk erover om  oppasmoeder te worden.Ik heb een zoontje van 6,5 maand.
Hebben jullie nog tips? Ik hoor ze graag.

saskia
 
Hoi!

Ik hoef zelf niet te gaan werken. Maar als het zou moeten zou ik mijn zoontje het liefste naar een oppasmoeder brengen. Dat lijkt mij persoonlijk fijner dan naar een KDV.
Waarom? Omdat je kindje dan toch wat meer persoonlijke aandacht kan krijgen en in het ritme van een gezin blijft en ook wat 'gewone' dingen mee kan blijven maken, zoals boodschappen doen ofzo. Ook is het contact  tussen ouders en oppasmoeder volgens mij persoonlijker dan op een KDV, waar toch vaak schriftjes worden gebruikt of er weinig tijd is bij wegbrengen en ophalen om  'over te dragen'.  Ik wil misschien zelf ook over een tijdje oppasmoeder worden.

Veel succes!
 
Hoi,

Ik heb er over na gedacht op oppas moeder te worden. Ik heb een jaar of 10 als oppas gewerkt in veel gezinnen en het altijd leuk gehad.
Maar nu er een kindje is vind ik het moeilijker omdat te doen. Vooral omdat ik dan minder mobiel ben met nog 1 of 2 kinderen. Ik kan dan niet zo vaak en ver weg als ik zou willen. Met ons meisje stap ik op de fiets en ga weg neem de tram of bus enz. Ik heb geen rijbewijs dus dat is ook een nadeel vind ik.

Ons meisje gaat 2 dagen dat ik werk naar mijn moeder dit vond ik een fijn idee.
Mocht dat niet kunnen of iets dan zou ik denk ik ook kiezen voor een oppas thuis. Zeker voor de eerste 2 jaar.
Mijn mening is dat een kind tot 2 jaar lekker verwend hoort te worden, alle of veel aandacht voor zichzelf, en begeleiding naar de grote wereld, lekker spelen, mee helpen en leren.
Kinderen tot 2 jaar kunnen het best naar hun zin hebben hoor op het kdv maar echt iets er aan hebben hebben ze nog niet.
Met 2 jaar gaan ze pas contacten leren leggen en sociaal zijn en dan is het leuk om vavker (dan alleen de zandbak enz) contact te hebben met andere kinderen. Dus zij gaat nu dan ook 1x per week naar de peuterspeelzaal. Puur om lekker met andere kinderen te spelen en rennen en gek doen.

Deze mening heb ik ondanks dat ik al 10 jaar in op een kdv werk.

Groetjes en succes met je keuze
 
Hoi!

Ons dochtertje Minoes gaat sinds 2 maandjes naar een oppasmoeder en ik ben razend enthousiast!! Het is een persoonlijke, kleinschalige en vooral flexibele vorm van opvang en ik vind het echt super. Minoes ook, want die komt stralend binnen en héél vrolijk, maar moe (van t spelen met andere kindjes) weer thuis.

Onze gastmoeder is aangesloten bij een gastouderbureau waardoor je de kosten van de opvangs deels weer terug kunt krijgen van de belasting en waardoor je zeker weet dat de opvang goed begeleid is. Ideaal!

Ik kan t iedereen aanraden, gastouderopvang!

Veel liefs,
Jacomien
 
Terug
Bovenaan