oppasoma

Kort geleden kon ik een leuke baan krijgen voor 2 dagen in de week,ideaal voor mij.
mijn moeder had altijd gezegd dat ze dan zou oppassen maar nu zei ze dat ze het toch wel een beetje te druk vond ondanks dat hij over een half jaar naar de basisschool gaat,en zeker als er ooit nog een tweede kindje bij zou komen.
Op de creche zijn er wachtlijsten en is ook veel te duur, hoe doen jullie dat?Een oppasmoeder heb ik wat moeite mee, mischien onterecht en zijn er ook mensen die zich schuldig voelen, mischien aangepraat door omgeving, dat ze niet werken?
groetjes Marjan
 
Hallo
Goh dat is vervelend voor je zeg zeker als het al beloofd was.
Ik heb ook altijd 2 dagen in de week gewerkt ben net sinds gister ontslagen samen met een andere college  i.v.m dat het gwoon niet druk genoeg was in de winkel dat is flink balen maar ach dat vroeg je niet.
Mijn man werkt in ploegen dus dat scheelt al heel veel aan oppas en als ik oppas nogdig ben (was) dan doet mijn schoonmoeder of mijn moeder dat ze vinden het allebei hartstikke leuk en dat komt ook omdat het niet heel veel is.
Heb je geen goeie vriendin of zo als je kindje toch over een half jaar al naar school gaat is het wel jammer om die baan te laten schieten en misschien kun je toch nog vragen of oma toch tijdelijk op wil passen als je kindje bijna naar school gaat worden het dan nog minder uren toch?
ik hoop voor je dat je een oplossing kunt vinden want als je werkt ben je er gewoon lekker even uit dat is mijn mening ik ben ook al weer opzoek naar wat anders
groetjes
 
Er zijn beslist heel goede oppasmoeders hoor en als je dat een beetje eng vind, zoek dan een gastouderbureau. Dat is dan net wat professioneler.
 
Terug
Bovenaan