Oppasoma

A

Anoniem

Guest
Ha,

Op het voorjaarsforum zag ik iets over subsidie voor oppasoma's/opa's.
Mijn moeder past  1 dag in de week op onze dochter. Ze doet het graag, maar soms vraag ik me toch af of ik haar er niet wat voor geven moet. Hebben jullie ook een dag oma/opa als oppas en hebben jullie iets geregeld. Of is het bij jullie ook allemaal op vrijwillige basis?

Wilmi

Hier ook een oppasoma. Ook op vrijwillige basis. Ik wil haar er voor betalen, maar dat wil ze niet aannemen. Dus geven we haar regelmatig een kadootje of sturen ze uit eten ofzo.
Als je subsidie voor ze aan wil vragen, moeten ze ingeschreven worden bij een gastouderbureau en dan moeten ze ook aan een aantal eisen voldoen.
Sil

Hoi.

Mijn moeder past 1 dagje in de week op en daar moet ze het ook heel de week mee doen. Ze woont een uur rijden bij ons vandaan dus voor haar is het heel erg leuk!

Ik weet dat er een stichting is waar je een oppasvergoeding aan kunt vragen.
www.roodkapje.nl
Je kunt dit bij hun uit laten rekenen en het kan aardig oplopen.
Kijk maar eens of dit iets voor jullie is.

Groetjes Mikkie.

sorry,ik heb het even gecheckt en het is www.omavanroodkapje.nl

Groetjes!!!

Hey!!

Hier een oppasbeppe voor 1x in de week!! Toen ik zwanger was zei ze meteen al dat ze zowieso 1 dag wilde oppassen omdat ze Anniek anders nooit zou zien... Dat valt trouwens reuze mee : 200 m lopen en ze is bij ons.... In ieder geval wil ze nix aannemen omdat ze het vanzelfsprekend vind dat ze oppast!! Moet haar binnenkort toch maar ff verassen

x memke

Ik heb ook even op die site gekeken en het zag er wel goed uit.
Ik weet alleen niet aan welke eisen een oppasoma als gastouder moet voldoen, maar als je toch subsidie krijgt van de overheid, waarom niet??

gr,
Sabine

Terug
Bovenaan