oppasperikelen......

poeh hee, na een tijdje in onzekerheid te hebben gezeten wat betreft de oppas voor mijn zoon, is de kogel redelijk door de kerk haha!

mijn schoonmoeder is normaal gesproken de vaste oppas, maar ze doet erg vreemd en moeilijk de laatste tijd. ik heb geen idee wat er met haar aan de hand is, maar weet wel dat ik en mijn man er al een poosje klaar mee zijn. als het goed botert met de schoonfamilie is het een ideale oplossing, heb zelfs getracht de laatste tijd om haar zover te krijgen om gastouder te worden zodat ze er nog wat aan verdient, maar veel liever heb ik een andere oppas. familie staat toch wel heel erg dichtbij en gaan zich (is mijn ervaring) veel met de opvoeding bemoeien of doen lekker hun eigen gang zonder rekening te houden met de wensen van de ouders. (lees veel snoep geven en mijn zoon mag echt alles daar)

toch moet ik erbij zeggen dat mijn zoon gek op zijn grootouders is, is ook niet zo heel gek maar vond het toch altijd fijn dat ie daar terecht kan. de laatste tijd ging het niet goed, mn schoonmoeder reageerde niet op of nauwelijks op mijn smsjes, zei niks tegen me als ik mijn zoon kwam brengen of halen, en stopt hem vol met snoepgoed.

ik heb vandaag gebeld met een gastouderbureau, die willen volgende week langskomen voor een vrijblijvend gesprek. maarrrrrrrrrrr, na een gesprek vanmiddag met mijn beste vriendin, kwam eruit dat zij s'ochtends of smiddags (als ze zelf niet hoeft te werken) op mijn zoon wil passen, voor niks!! in ruil daarvoor, help ik haar met de verzorging van hun paarden (wat ik overigens al een hele poos doe plus dat ik ook op haar paard mag rijden) en ongeveer 2 keer in de week een half uurtje op haar kindjes kom passen. nou, ik heb het beste van alle werelden! zoonlief kan nog steeds 1 dag in de week naar oma, verder kan ie naar mn vriendin, ik ben geholpen met oppas, zij is geholpen met oppas en verzorging van de paarden dus het is helemaal top!! ik kan m'n geluk niet op, fijn dat er toch altijd 1 vriendin is op wie je kan bouwen!!

Mijn ouders stonden ook te juichen om op te passen, die komen een hele dag naar ons toe. Helemaal super.
En ook mijn allerbeste vriendin gaat 1 dag per week oppassen..super toch !?!!
Zij vind het helemaal geweldig en wij ook.!
Mn dochter is zelfs een beetje jaloers dat haar broertje wel naar Anne (vriendin) een hele dag mag en dat zij naar school moet hihi.
De overige uren heb ik van de week van de kinder opvang bericht gehad dat zoals alles er nu uitziet het geen probleem is om onze zoon per 20 aug. op te vangen....Zo blij. !!! Er is zoveel last van mn schouders af nu ik weet dat dat opgelost is.

Wij wilden in eerste instantie ook een gast ouder gezin maar bij ons in de gemeente was er maar 1 gast ouder gezin die plek en tijd had , maar deze voldoet niet aan onze eisen. Andere oppassers zitten weer verder weg en toch is het erg moeilijk om iemand te vertrouwen die je totaal niet kent om op te passen op het kostbaarste bezit wat je hebt.

Ik ben eigenlijk op wat hele kleine dingetjes/accessoriers na, helemaal klaar.
De naam hebben we, het geboorte kaartje is perfect geworden , de babykamer is af dusssss.
Ik kan nu heerlijk genieten..

grAndrea

haha zover ben ik nog niet ;)

de babykamer was tot nu toe een logeerkamer voor een kennis die geen dak boven z'n hoofd heeft, dit is nu gelukkig opgelost (voorlopig) doordat ie een grote blokhut in onze tuin heeft geplaatst, dus de kamer is leeg. er hoeft alleen opnieuw gesaust te worden.

volgende week haal ik een nieuw bed voor m'n zoon, dan gaan het ledikant waar ie nu nog in ligt en de commode naar de babykamer.

namen hebben we nog niet, ik moet nog een andere kinderwagen en voor het geboortekaartje heb ik 4 april een fotoshoot.

maar dat de oppas geregeld is, is weer een hele last van m'n schouders.

genietze!!

lastig he, als oma de kinderen teveel verwend. Mijn moeder zegt ook altijd: 'bij oma mogen ze alles' en daar maken mijn vrouwtjes gretig gebruik van, nadeel is dat ze hyper worden van de suiker en héél brutaal. dat heb ik dus maar even duidelijk tegen haar gezegd, dat ze heel hyper zijn als ik ze kom ophalen en er haast niet van kunnen slapen, en dat dat ook haast geen doen is. resultaat: minder snoep, meer fruit, joepie. Oma past iig niet op, dat wilden we niet omdat ze ze teveel verwend. Opa houdt wat dat betreft soms wel een oogje in het zeil. de ouders van manlief zijn wat ouder, dus die willen we het niet aandoen. Frummel gaat straks naar dezelfde KDV groep als waar zus en zus naartoe zijn geweest, met dezelfde leuke leidsters, voor 2,5 dag per week.

Terug
Bovenaan