Mijn schoonouders passen wekelijks op, op onze dochter van inmiddels bijna 4. Met name het laatste jaar is het mij opgevallen dat ze mijn dochter erg verwennen. Ze geven haar steeds nieuw speelgoed (ook al komt het van de kringloop), ze is daar hondsbrutaal zonder dat ze gecorrigeerd wordt (als ik het zie corrigeer ik wel hoor!), ze mag met de handen eten, ze doen de hele dag alles voor haar en ze krijgt ze hele dag door veel lekkers en snoep. Ook zitten ze vaak óf de hele dag binnen in hun appartement óf ze doen drukke uitjes zoals de Balorig waar ik niet wekelijks op zit te wachten.
Ik krijg een vervelend kind terug dat vaak niet meer goed luistert, geen grenzen gewend wil en helemaal hyper is (van de suiker) en dus thuis vaak niet wil slapen. Van een oppasdag moet ze eigenlijk weer een dag bijkomen.
Hoe moet ik hier mee omgaan? Mijn man vindt dat opa en oma het zelf moeten weten, maar ik vind bij wekelijks oppassen dat we afspraken moeten maken met opa en oma. Hun aanpak kan prima als ze incidenteel zouden oppassen, maar niet elke week. Of ben ik te streng?
Ik krijg een vervelend kind terug dat vaak niet meer goed luistert, geen grenzen gewend wil en helemaal hyper is (van de suiker) en dus thuis vaak niet wil slapen. Van een oppasdag moet ze eigenlijk weer een dag bijkomen.
Hoe moet ik hier mee omgaan? Mijn man vindt dat opa en oma het zelf moeten weten, maar ik vind bij wekelijks oppassen dat we afspraken moeten maken met opa en oma. Hun aanpak kan prima als ze incidenteel zouden oppassen, maar niet elke week. Of ben ik te streng?