Oppassen

A

Anoniem

Guest
Als jullie een avondje zonder de kids weg gaan, wie laat je dan oppassen?
Ik heb een buurmeisje die heeft veel ervaring met oppassen dus die wil ik een keer vragen om op te passen, wat geven jullie per uur?
Oja het buurmeisje is bijna 16.

Groetjes Linda

Als wij een avondje zonder isabelle weggaan (weg moeten) dan gaat isabelle logeren bij mijn ouders! Ik ben waarschijnlijk extreem op dit gebied! Ik heb zelf altijd op 3 kinderen gepast en dit ging altijd goed, maar ik wil zelf absoluut geen meisje dat hier op isabelle komt passen. Zie dan allerlei noodscenario's voor me...dat ze van de trap valt, dat ze in slaap valt en haar niet hoort... Allemaal onzin dat weet ik wel, maar toch...
Als mijn ouders niet kunnen zou ik de buurvrouw vragen, die heeft zelf 3 meiden. Ik vind persoonlijk 15 jaar erg jong, al hoor ik het vaker hoor.
Ik zou denk ik 5 euro per uur geven, maar ben er helemaal niet in thuis zoals je leest. Dus misschien is het teveel of te weinig, maar mijn eerste gedachte is 5 euro. Ben wel benieuwd naar de andere reacties!

Groetjes Babybelle

Als je zorgt dat het meisje de ouders als backup heeft dan kan het makkelijk. Ik heb op 3 kinderen gepast vanaf mijn 14e (van 6, 4 en 1) en dat ging goed. Als er iets was had ik het telefoonnummer van de ouders (waar ze op dat moment waren) en mijn moeder kon altijd komen, wij woonden 2 straten verderop.
Maak wel goede afspraken over wanneer ze moet bellen en of ze moet kijken bij Jesse als hij slaapt als je dat zelf ook altijd doet.
En ik kreeg toendertijd 10 gulden dacht ik. En dan lag er altijd chips en drinken klaar voor mij. En bij mij kwam er altijd een vriend langs en dat vonden ze goed, maar als jij dat niet goed vindt moet je dat goed afspreken.
Ik zou trouwens nu 10 euro geven, dat lijkt me wel een normaal bedrag.

groetjes MAris

10 euro in totaal, of per uur??? Ik vind 10 euro per uur namelijk errug veel!

http://www.nibud.nl/uitgaven/kinderen/
wat-kost-een-oppas.html

Hier een link naar wat het Nibud aangeeft wat normale oppastarieven zijn.

Terug
Bovenaan