oppassubsidie voor de opa's en oma's

Hallo

Ik las bij een ander topic dat er mensen waren die de opa's/oma's willen laten oppassen en daarvoor wilden betalen. Weten jullie van het bestaan van oppassubsidie af? Er zijn diverse bureaus door heel nederland die dit kunnen regelen. Googelen op 'oppas subsidie' levert diverse adressen op. Op overgeld.nl vond ik een artikel over gratis oppas door belastingtruc, heb het nog niet gelezen, maar het lijkt me interessant!!!

Tis maar dat jullie het weten!

Groeten,
Rosanne

Mijn schoonouders passen 1 dag in de week op, maar willen daar uit principe niets voor hebben. Ze zijn al blij dat ze het mogen doen... Maar goed, gratis centjes zijn gratis centjes, dus ik zal er toch eens naar kijken. Bedankt!

Ja, is zonde hoor! Het is, zeg maar even simpel, het overheidsdeel dat betaald wordt als je je kind naar de kinderopvang zou brengen. Alleen gaat het dan niet naar jullie, maar naar de opa's en oma's. Jullie hoeven daar niet voor te betalen. Zou zonde zijn om dat te laten schieten. De grootouders moeten wel aan bepaalde regels voldoen, maar dat zal toch wel oke zijn?

En wat betaal je zelf dan? Het geld wat ik dan nu aan het KDV betaal, dat betaal ik dan aan mijn (schoon)ouders? En zit daar een minimum aantal uren aan en zo?
Ik loop al langer met het idee om het e.e.a. qua opvang te veranderen en daar mijn (schoon)ouders bij in te schakelen, dus ik vind het interessant.
Groetjes Veerle

Hai Veerle

je zou even op een website kunnen kijken. Via viela is een landelijke. De grootouders moeten bij een gastouderbureau ingeschreven staan, waarvoor hun huis bijvoorbeeld aan bepaalde veiligheidseisen moet voldoen. Jij hoeft niets te betalen volgens mij, dat is iets tussen je ouders en jou, dacht ik. Via zo'n bureau krijgen de opa's en oma's het deel dat de overheid anders vergoedt. Kijk maar even op viaviela.nl er zijn er meer, maar dan moet je even googelen. Of bij overgeld.nl staat bij belastingen iets over gratis opvang door belastingtruc.

doei!

bij over geld is het moeilijk te vinden, geloof ik. Hier is de kopie van het artikel, ik weet niet hoe je een link moet maken, maar gewoon ff kopieren...
http://www.overgeld.nl/rubriek/belastingen /1077630/Gratis_kinderopvang _door_belastingtrucje.html
Na belastingen en na kinderopvang moet de spatie weg. Anders kon ik het bericht niet plaatsen (te lang).

Terug
Bovenaan