Oprah

A

Anoniem

Guest
Ja, het is me gelukt! Na een uur geprobeerd kan ik eindelijk inloggen. In de uitzending van Oprah Winfrey van vandaag (11 januari) gaan de eerste 20 minuten over universele "woordjes" bij hele jonge baby's. Ik heb de uitzending van vanmiddag gezien en herkende tenminste 4 van de 5 "woordjes". De strekking is, dat als je heel goed naar je baby's huiltje luistert, dat je dan weet wat hij of zij je te vertellen heeft. De herhaling is vanavond om 00.19 uur op RTL 4.
Ik vond het de moeite waard, en ik neem vanavond de eerste 20 minuten op, dan weet ik het over een paar weken nog steeds (hihi, ik was na 5 minuten al 1 woordje vergeten).
Doei!

Patricia

Jaaaaa!!! Ook gezien, wat geweldig heh!!! Voor diegenen, die nieuwsgierig zijn geworden; het gaat over Priscilla Dunstan en haar DVD Dunstan Baby Language (meer info op Oprah.com-Dunstan.

Groetjes van Yvonne, mv Claudia

Ik heb het ook gezien en vond het een heel interessante theorie. Ik heb de woordjes opgeschreven en als onze baby geboren is in Mei, ga ik zeker kijken of de baby ze gebruikt. Ik ben heel benieuwd!

ik was dus niet de enige die smiddags voor de buis hing, haha.
Ik vond het heel interessant. Al kreeg ik ook gevoel dat het niet alleen om de "uitspraak" van de klank ging, maar ook om de variatie binnen een soort zinnetje.

Bij het ene woordje ging het om slechts eenmaal dat woordje en bij een andere ging het ook om de toonhoogte en een herhaling van dat ene woordje. Maar leuk was het wel.
En toch ook wel herkenbaar; ons zoontje is nu anderhalf en ik herkende er toch wel het een en ander in. Al moet ik eerlijk bekennen dat in alle boeken staat dat een moeder de verschillende huiltjes van haar kind feilloos leert herkennen... Nou, ikke niet hoor. Dat is heus nog een hele puzzel soms. Dan weet je echt niet meer wat dat kind nou nodig heeft. En daar was dit een hele handige uitzending voor.

greet

ik heb het ook gezien en kon gelukkig nog net op tijd de video aanzetten.
bij mijn eerste had ik nog al moeite om hem te begrijpen, want helaas zit er nog steeds geen gebruiksaanwijzing bij een baby. hi hi.
ik ben mijn best aan het doen om de dvd van haar in bezit te krijgn, maar volgens mij verzenden ze niet naar nederland.
ik zal het per email vragen. mischien weet ik dus binnen kort meer.
groetjes christel

hier nog even de link die direct naar de video gaat ( als het goed gaat) die 5 minuutjes duurt
video baby language  
greet

hoi greet, de link doe het goed, maar heb je enig idee of ik het filmpje ook kan kopieeren en bewaren en kun je me dan zeggen hoe dat moet?? ik ben niet zo'n computer freak
groetjes christel

Wat leuk zeg! Zeker een aanrader.
Groetjes V.
Vandaag precies 40 weken.

Terug
Bovenaan