Oproep onderzoek Universiteit Leiden: Omgaan met een miskraam

Oproep voor onderzoek:

“Omgaan met een miskraam ”

Ondanks het veelvuldig voorkomen van miskramen wordt de psychologische impact regelmatig over het hoofd gezien. Om de kennis over miskramen te vergroten en een bijdrage te kunnen leveren aan eventuele hulpverlening, doet de sectie Klinische en Gezondheidspsychologie van de Universiteit van Leiden onderzoek naar miskramen. Dit onderzoek richt zich op de impact die een miskraam kan hebben op het welbevinden en mogelijke manieren waarop mensen met deze gebeurtenis omgaan. Verder wordt er gevraagd naar de steun die u heeft ontvangen na de miskraam. Het onderzoek bestaat uit het invullen van een vragenlijst, dit zal ongeveer 20 minuten duren.

Wie komt in aanmerking?

Wij zijn op zoek naar mannen en vrouwen die de afgelopen 6 maanden een miskraam voor de 24e zwangerschapsweek hebben meegemaakt.

Hoe kunt u aan het onderzoek deelnemen?

Indien u geïnteresseerd bent of vragen heeft, kunt u een e-mail met uw adresgegevens naar één van onderstaande emailadressen sturen.

R.Karreman@umail.leidenuniv.nl of M.de.Wilde@umail.leidenuniv.nl

Wij sturen u de vragenlijst dan zo spoedig mogelijk toe, vergezeld van een gefrankeerde antwoordenvelop.

Tot wanneer kunt u zich aanmelden?

U kunt reageren tot 1 maart 2004.

Voor het onderzoek is het van belang dat wij zo veel mogelijk reacties ontvangen. Wij zouden uw deelname erg op prijs stellen.

ik heb u al gemaild dat ik zéker wil meedoen aan dit onderzoek.
Ik vind het echter niet prettig om mijn adresgegevens te sturen.
Vandaar dat ik de vraag heb gemaild naar M.de.Wilde@umail.leidenuniv.nl of ik ook mee kan doen via mijn e- mail.
Succes met dit onderzoek.

Terug
Bovenaan