opruim drang maar geen energie!!!

de meeste kennen het vast wel, nesteldrang!!!!!
ik heb het dit keer ook ( vorige zs helemaal niet, kon rustig naar een pluisje stof kijken en niks doen)
maar dit keer, ik wordt gek van me zelf omdat ik er geen energie voor heb en daar irriteer ik me rot aan.
ik WIL zoveel doen maar het ECHT doen ho maar.

vooral door de weeks als me man aan het werk is dan is het een behoorlijke bende hier in huis.
we hebben hier ook nog een leuke peuter rond lopen die energie vreet en mee helpt aan de bende haha ( volgens mij zijn ze daar ook voor).
voor de zwangerschap maakte ik de huiskamer altijd schoon als de kleine meid op bed lag, maar nu neem ik die tijd om ook ff te rusten waardoor ik het op een ander tijdstip moet doen wat niet altijd even makkelijk is.
dan komt er ook nog bij dat ik snel last van me rug heb, en dan alleen aan de rechter kant waardoor het ook niet makkelijk gaat.

vandaag ben ik bijna de hele dag bezig geweest met allemaal kleertjes uitzoeken. ik heb weer een partij kleding gekregen voor onze dochter, en heb alle maten bij elkaar gezocht en in dozen gedaan.
nu scheelt het weer dat we weer een meisje krijgen dus ik heb gelijk de kleinste maten uitgezocht.

nu weet ik dat ik de komende twee dagen hiervoor afgestraft wordt, ik ben ondertussen met de was bezig geweest en heb de huiskamer gedweild. met andere worden dus te veel.
ik lig nu ook op de bank en kom er eigenlijk niet meer vanaf tot ik naar bed gaat want me rug doet pijn.

sorry ik moest even klagen.


 
Ik ken het ook ben nu 30+6,
Ik wil zoveel doen in het huis, maar de energie ervoor ho maar..
Klagen mag hier altijd hahaha..

Liefs Meisje1990
 
Klagen mag altijd ;-)

Ik wou dat ik veel mocht doen op dit moment. Rust nemen is fijn, maar niet als het verplicht rusten is...
Morgen 31w en ben sinds 29w2d verplicht aan het 'niksen'.

Doe voorzichtig met je rug zou ik zeggen, warm kruikje geprobeerd? (weet niet of het bij jou helpt hoor, maar het valt te proberen denk ik ;-) )

Veel succes :)

Liefs
 
Ook ik herken dit wel hoor. Ben nu 35+1 en heb bij de zwangerschap ook veel minder energie als bij de eerste. Dat komt ook wel omdat je nu al een kindje rondt hebt rennen die veel energie van je vraagt. Ik probeer me er maar gewoon bij neer te leggen en probeer zoveel mogelijk te doen en wat niet lukt dat moet dan maar een andere keer. Straf alleen mezelf ermee als ik teveel doe. Maar om zo te denken is niet altijd makkelijk hahaha. Gelukkig heb ik een hele lieve moeder die veel zware taken van me overneemt zoals badkamer schoonmaken en dat soort dingen echt zo fijn zo hoef ik het alleen maar bij te houden. Maar dat valt me al zwaar genoeg hahaha. Suc6 verder.
 
Jaa, daar heb ik ook last van. Ben nu 30w2d. Mijn oudste dochter heeft laatst voor haar 5e verjaardag heel veel knutselspulletjes gekregen en nu ligt er overal in huis wel wat onafgemaakt knutselwerk en papiertjes en dergelijke. Ik wil het zo graag opruimen, maar het lukt me allemaal niet meer. Ik heb ook helemaal een schoonmaakschema voor mezelf opgesteld ( ook omdat ik nu geen werk meer heb en toch nog een beetje nuttig wil zijn ), maar daar hou ik me ook al een paar weken niet meer aan. Ik moet denk ik een beetje wennen dat niet alles meer gaat, zeker niet als er nog twee kindjes aandacht vragen.
 
Ik mag dan pas 14 weken zijn maar ik herken het van de beginperiode toen kwam er ook niks uit me handen was mezelf gewoon niet en als me man dan thuiskwam van zijn werk was het allemaal nog niet gedaan.
Gelukkig heb ik een hele lieve man en schoonmoeder die me geholpen hebben tot de 12 weken en toen kwam bij mij de energie terug.
Toen werden ze eigenlijk gestoord van me omdat ik toen hele dagen en avonden bezig was en ik bijna vastgebonden moest worden om eens even helemaal niks te doen.
Maar jij hebt er een nog een kindje bijlopen dat vergt ook genoeg...ik weet niet of het helpt maar ik verdeel alles op een week,maar ik heb dan ook geen kindjes rondlopen of een huisdier...
Succes en hou je gemak een beetje
 
Balen dat je je niet zo goed voelt als je eigenlijk zou willen.
Ik ben nu ruim 31 weken zwanger en herken die opruimdrang helemaal. Gelukkig voel ik me eigenlijk best goed en rommel ik elke dag een beetje aan in mijn eigen tempo.
Mijn voornemen is om in ieder geval elke dag iets te doen. Ik merk dat dingen wel meer tijd kosten, maar het voldane gevoel als het klaar is... Ff trots op mezelf :D
Ik moet ook eerlijk erbij vertellen dat mijn partner ook regelmatig dingen doet in het huishouden en dat is echt heel fijn!

Ik hoop dat je het allemaal een beetje red. En als je te gefrustreerd bent omdat iets niet lukt, bedenk dan:
"Een huis is om in geleefd te worden, het hoeft geen toonzaal te zijn" :D
 
Terug
Bovenaan