opstaan

Goede morgen allemaal,

Ik had een vraagje hoe laat zijn jullie babys wakker s ochtends en hoe laat gaan jullie er dan uit. Met andere woorden wat is jullie ochtend ritueel ongeveer.

Mara sliep altijd tot een uur of 8 dus we zijn verwent. Maar de laatste 3 dagen is ze tussen 6 en 7 al wakker. Ik leg haar dan aan voor een voeding soms eerder dan nodig omdat ze s nachts dan ook geweest is. En leg haar dan terug en dan speelt en doet ze tot 7.00 in bed en dan gaan we er uit. Ga haar halen verschonen en leg haar in de box. Dan speelt ze lekker maar omdat ze zo vroeg wakker was is ze het al snel zat.
Maar o wee als ik haar in bed leg.
Ik rek het dan tot een uur of 9 half 10 dan krijgt ze de borst en gaat dan slapen en slaapt dan 2 uur.

Denk zelf dat het een combinatie is van minder slaap nodig dus een overgang naar langer wakker blijven en dat ze haar papa mist. Die is op vakantie van af zondag. En komt maandag weer terug. En ik kan niet anders zeggen dan petje af voor de mamas die alles alleen doen.

groetjes joyce mama van Mara 7,5 maanden
 
Hoi Joyce..

Mijn mannetje van 12 wkn komt om 04.00 en dan weer rond 06.30/07.00, dan neem ik hem vaak even bij mij in bed ( mijn vriend gaat er dan uit voor zijn werk) en met een beetje mazzel slaapt hij nog tot een uurtje of 09.00 ( heb ik dus ff de tijd voor mezelf, ik ben er rond 08.00 uit en laat de kleine met babyfoon en zonder dekbed op het grote bed liggen) Als hij dan om 9 uur beneden komt speelt hij eerst nog wat in de box of in wippertje en rond half 10 wil hij dan eten....meestal ga ik daarna boodschappen doen en dan is het al snel weer 12 uur......tijd om weer te eten....

gr.
saskia
 
Hoi Joyce,

Mijn dochtertje wordt meestal ook rond 8 uur wakker. De laatste tijd ook af en toe om 7 uur of 6 uur. Dan gaat ze liggen babbelen tegen haar beer. Als ze dat zat is geef ik haar soms haar speentje even en dan valt ze zo weer in slaap. Ik geef pas rond 8 uur haar eerste fles. Na die fles leg ik haar gelijk weer terug en slaapt ze meestal nog wel tot half 10/10 uur verder. Of ze gaat eerst een beetje spelen met haar beer of soms piept ze een beetje, maar om half 9/kwart voor 9 slaapt ze wel weer. Als ze dan rond 10 uur wakker wordt is het lekker spelen en krijgt ze haar fruithapje.
Ik hoop dat dit is wat je bedoelde. Anders laat je het nog maar even weten!
Ze is trouwens 6 maanden.

Groetjes Laura
 
Hoi Joyce,

Mijn dochter Luna is 5 maanden en wordt eigenlijk in haar ritme gedwongen. Ze is ons 4e kind en omdat wij er om 6.15 uur uitgaan wordt ze gedwongen om mee te gaan. (Ze ligt nog in de wieg bij ons op zolder en daar hebben we geen babyphone dus...). Dan gaat ze beneden in de box tot ik klaar ben met m'n persoonlijke ochtendritueel en krijgt ze om 7 uur de borst. Om kwart over 8 gaan we de kinders naar school brengen en zodra we daar van terug zijn gaat ze in haar ledikantje.

Nadeel van dit alles is dat ze er aan gewend is geraakt en in het weekend dus ook al voor half 7 wakker is. Maar gezien de rest dan ook zo ongeveer wakker wordt.... Uitslapen heb ik al heel lang niet meer gedaan. Wat is dat eigenlijk? (haha)

Groetjes Esther
 
Hoi Joyce,
Mijn zoontje van bijna 11 maanden is s'morgens steeds vroeger wakker. In het begin was het half 8, maar tegenwoordig eerder half 7/7uur (en soms ook wel eens vroeger) Als hij wakker wordt en ligt nog even te spelen, dan laat ik hem nog even in bedje, maar als hij huilt dan haal ik hem er wel uit. Ik ben dan ook bang dat de oudste wakker word van het huilen. Meestal geef ik hem tegen 7 uur pap. En dan s'morgens krijgt hij om 11uur een plakje brood met een fles en dan gaat hij tegen half 12 naar bed. Meestal slaapt hij dan tot half 3/ 3uur. Het is wel een hele ruk zo s'morgens wakker zijn en als ik eens tegen een uur of 10 in de auto zit, dan valt hij dan ook al wel in slaap. Maar ik vind het zelf wel een lekker schema zo...
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes Renate
 
Hoi Joyce,

Ons ochtendritueel ziet er vaak zo uit ( er zijn natuurlijk dagen met uitzonderingen )

06.30 staan mijn man en ik op. Man gaat dan naar het werk.
07.00 Monica word wakker, verschonen in pyama naar beneden krijgt ze de papfles en dan speelt ze in de box of in de wipstoel. Dan gaat ze om 8.30 in bad en gaat ze weer op bed, ze slaapt dan tot 11.00 dan verschonen en naar beneden dan gaan we of wandelen of ze gaat zelf spelen in box of op speelkleed en dan om 13.00 krijgt ze haar maaltijd en dan gaat ze weer op bed tot een uurtje of 14.30 dan is ze meestal wakker tot 18.30 dan krijgt ze om 21.00 nog een flesje en slaapt ze verder de nacht door.

Niks te klagen hoor!

Groetjes Nicole
 
Hier is het op eens weer wat beter. Zal je net zien als ik me er bij neerleg dat ze vroeg komt gaat het weer anders. Nu bekijk ik het per dag. Leg haar na de ochtend voeding maakt niet uit hoe laat standaard terug in bed en als ze wakker is en blijft haal ik haar na een half uurtje uit bed.

Ze slaapt nu 2x op een dag en gaat om 19.00 naar bed. Wie weet is dit haar nieuwe ritme maar ik hou er rekening mee dat het volgende week weer anders kan zijn.

groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi Joyce!

Mijn ritme met mijn dochter (8,5 mnd):

6.30/7.00 is ze wakker en geef ik de fles in ons bed.
Dan speel ik wat met haar (in ons bed) en om ong. 8 uur gaat ze weer naar bed tot 9.00/9.30.
Dan gaat ze om 11.30 nog tot een uur of een en dan nog van 15.30 tot ong. 16.30.
Om 19.00 gaat ze in bad, om ong 19.30 krijgt ze haar fled en rond 19.45/20.00 ligt ze er wel in.

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan