Opstappen met de fiets

Misschien een hele stomme vraag... Toen mijn andere 2 kids klein waren had ik zo'n moederfiets met een breed stuur. Dit was echt heel gemakkelijk opstappen omdat daar ook het stuur verder van je zadel af zat. Nu heb ik sinds vorige week een nieuwe fiets gekocht want ik had de laatste 4 jaar een oud krot zeg maar , maar hij reed heerlijk! Maar op de nieuwe fiets meteen een zitje voorop voor Nienke laten plaatsen natuurlijk. Vanavond heb ik 'm op kunnen halen en nu... pfff wat 'n onhandigheid met opstappen. Hoe doen jullie dit haha. Wring je jezelf eerst ertussen en gaat dan opstappen ofzo? Ik kom er niet tussen hoor haha. Ja ik voel me wel dom want dan denk ik hoe doen al die andere moeders dit dan. Ik zie ze vaak genoeg fietsen maar.. hoe stappen ze op én ook zeer belangrijk.. hoe stappen ze weer af, haha.
Nou, hoop op veel reacties hoor. dan kan ik misschien dit weekend al beginnen met 'leren' fietsen hahaha!!

Groetjes Ingrid

Hey ing. Ik wring me er inderdaad eerst tussen en fiets dan pas aan. Met afstappen eigenlijk hetzelde . Eerst stilstaan en dan aan een kant van de fiets gaan staan. Als laatste haal ik Noah er dan uit.. Ik heb de eerste keer enorm staan stuntelen, maar heb er inmiddels handigheid ingekregen! hahaha

Ik heb zo' moederfiets, Luka voorop, Lenthe achterop.
En dan nog 2 meisjes (van bijna 6 en 8,5 jaar) naast en achter me op hun eigen fiets...Je begrijpt, ik doe voor alsnog alles met de auto, want het onwijs gevaarlijk hier om met 4 kids op de fiets door het centrum te fietsen...Leuk voor de zondagmiddag met papa erbij maar niet voor doordeweeks elke dag naar school zeg maar, kost me 10 jaar van me leven bij elk ritje...
Maar enfin, ik dwaal af, aangezien ik dus zo'n moederfiets heb heb ik geen problemen met het oopstappen.Moet wel lachen als ik weer merk dat Lenthe (2 jr) begint te piepen dat ze van het voor-stoeltje is gedegradeerd naar het achterstoeltje!
Mag ik vragen waarom je nu geen moederfiets heb gekocht, daar je er zulke goede ervaringen mee hebt gehad?
Groetjes Roos.

Tja... nou ik vond het allereerst gewoon geen mooie fiets om te zien, alleen al t stuur. En als t kind éénmaal achterop zit heb je zo'n groot/wijd stuur voor je. Dat vond ik echt niks. vandaar dat ik dacht en er voor koos om een gewone fiets te kopen waar ik de eerste 10 jaar mee vooruit kan. Vandaar. Maar nu valt het opstappen me goed tegen zeg. ik ga vd week naar de fietsenmaker om te vragen of hij mn zadel op z'n laagst kan zetten. (dit moet speciaal gereedschap, heb ik weer...) Dan hoop ik er zo op te kunnen schuiven en dan weg te trappen zeg maar. Dit ik natuurlijk ook wel zo handig voor als je een keer een noodstop moet maken.
Maar zijn er miss nog andere tips???
Hoe doen jullie dat nou??? Er fietsen wel duizenden moeders rond in NL op een gewone fiets met hun kindje voorop??
Ben benieuwd!

Gr. Ing

Ik wring mijn been eerst tussen stoeltje en zadel door. Dan zet ik die voet op de trapper, 1x afzetten en rijden maar! Je moet zorgen dat je zadel zo staat dat je met 1 voet op de grond kunt. Dit ook voor het geval je plotseling moet remmen en afstappen. Het vergt wat gewenning, maar ik heb er nooit zoveel problemen mee gehad.
En wat die moederfiets heb ik dezelfde redenering als jij Ingrid. Ik vind zo'n moederfiets dan wel mooi, maar idd, zo gauw je geen kind meer voorop hebt, heb je zo'n fiets niet meer nodig. Ik heb nog wel op marktplaats gekeken voor een mooie gebruikte, maar daar betaal je toch ook nog best wel wat voor.
Dus.... OEFENING BAART KUNST! haha

Nou cootje, dank jewel dus ik moet blijven oefenen?!! Ga ik zeker doen hoor. Ik zeg steeds tegen m'n andere 2 kids, ja mama moet nog even leren fietsen hahhaaa! Ze verklaren me voor gek... Maarja, zoals jij t beschrijft had ik nog niet geprobeert, ook maar s doen vana! Dank je.
Hoe is het met jou verder en de kleine?! Wat worden ze alweer groot??!!!

Gr ing

Even kijken/testen of dit topic wel werkt...
Het onderwerp, gewoon even kletsen (hierboven) werkt niet!!! Zooo vervelend.
We sturen berichten maar worden niet geplaatst...

Terug
Bovenaan