Opstipatie

Zo ff een heerlijk nieuw onderwerpje starten. :)))
Hebben jullie ook zo'n last van opstipatie? Pffff nog ff en dan hangen de trossen er weer aan... hahahaha sorry hoor, maar zo voelt het wel en dan zitten we nog maar op 5 weken en 4 dgn. Nu heb ik weer gehoord dat het kan komen door de Foliumzuur. Weten jullie hier iets van?
Groetjessss en voor de nieuwelingen onder ons. GEFELICITEERD met jullie zwangerschap!!
Mama van Myron

Hai Mama van Myron..
IK heb daar gelukkig nog geen last van..
Gaat vast vanzelf weer komen haha...
Ik heb meer last dat ik zo licht in mijn hoofd ben..echt de hele dag ...
Iemand daar ervaring mee, heb ik bij mijn meiden niet zo heftig gehad wat ik me kan herinneren.

Hey mama van Myron,

Gelukkig heb ik er niet heel veel last van, heb ook een spastische darm dus dat loopt wel door haha.
Maar probeer anders een optimel e.d. dat wil wel eens helpen bij obstipatie... succes!

Hi Mamaleintje, Bedankt voor de tip. Ik ga maar eens creatief zijn met alles wat mij niet verstopt kan maken :)). Ik zie dat je een oudere dochter van 6 hebt. Wat leuk. Ik heb een zoon van ook al weer 5. Wat is het toch weer spannend he na zo'n lange tijd weer zwanger :).
Groetjessssss

Hoi Marinde,

Ik ben ook ongeloofelijk duizelig, sta soms te draaien op de benen.Wel griezelig. Eveneens ben ik onwijs moe, heb ik bij de eerste nooit gehad.
Ik moet echt 's middags even een tukkie doen, want anders red ik het niet de hele dag hahaha

Het hormoon progestoron maakt je spieren slap zodat je baarmoeder ruimte krijgt om te groeien en om je bekken losser te maken zodat je straks kan bevallen. allemaal hartstikke mooi natuurlijk maar het kan ook lastig zijn. Zo kan je snel een spier verrekken of je rugspieren overbelasten... en je kan er obstipatie van krijgen.. je darmen knijpen niet goed meer samen waardoor je het niet meer makkelijk kwijt kan.
Even een paar tips die mij wel helpen:

* 2 liter vocht op een dag drinken, dit is gelijk goed voor de nierwerking en het afvoeren van afvalstoffen. Je nieren werken minder goed als je zwanger bent en als je veel drinkt raak je toch alle afvalstoffen kwijt.
* elke dag 2 glazen sinaasappelsap met in elk glas 2 eetlepels tarwevezels (drogist), je kan het ook in yoghurt doen tijdens je ontbijt...
* elke dag 2 kiwi's... vooral de pitten opeten!

En als je dan nog niet kunt!!!!
Van mijn vk mag ik Wapiti darmfunctie complex gebruiken! Bij kruidvat te koop. Het kan geen kwaad en is volledig homeopatisch. Er zitten geen stoffen in die de darmen beschadigen en de vrucht merkt er niks van en ondervindt er geen schade van! 1 tabletje is vaak al voldoende om alles eens lekker kwijt te raken. Bel even voor de zekerheid naar je vk, neem het natuurlijk niet te vaak in want het is beter om het op een natuurlijke manier op gang te houden.

En bij aanbeien, anale scheurtjes of andere kontklachten :) heb ik een heel fijn middel: Dr Swaab aambeienzalf... verlicht direct en de trossen zijn snel weer in proportie!

Terug
Bovenaan