Opstopping

Hallo andere zwangere vrouwen,

Ik ben twaalf weken zwanger en gelukkig heb ik nog niet veel last van de 'welbekende' zwangerschapskwaaltjes zoals misselijkheid e.d.
Wel heb ik sinds twee weken behoorlijke last van opstoppingen in mijn darmen. Ik eet veel volkorenproducten, groenten en fruit en ik drink veel water maar dit heeft nog niet erg veel geholpen.
Ik heb gelezen dat ik als zwangere vrouw een verhoogde kans heb op aambeien en daar zit ik echt niet op te wachten! Zijn er lezers die tips hebben om deze klacht te verhelpen.
 
Hoi,

Bij mij heeft Roosvicee Laxo geholpen toen ik er last van had in het begin. Flink wat siroop in een glas wat water erbij en dan kwam het uiteindelijk wel op gang.

groetjes, jane 41 weken vandaag
 
Hoi!

Ik herken je probleem, het deed ontzettend pijn, niet er uit te persen zo hard en allemaal bloed in de wc-pot. Ik heb er de vk voor gebeld. Zij gaf mij de volgende tips:

In uiterste noodgevallen mag je een enkele keer microlax gebruiken. Dat is een tubetje dat je leeg moet spuiten in je anus, zeg maar. Tien minuten wachten in de buurt van de wc en dan moet het goed gaan. Verkrijgbaar bij de apotheek.
Ik drink nu elke ochtend Hero Fruitontbijt, een groot glas.
Roosvicee lacto heeft ze me ook nog aangeraden en Stimulans van Nestle (AH, drogist of apotheek). Wel uitkijken dat je darmen niet te lui worden.
Ik heb 2 van die tubetjes in huis, maar ik heb ze geluk nog niet hoeven gebruiken. Met dat fruitontbijt en flink wat peren gaat het nu aardig. Geen normale stoelgang, maar toch wel 1 keer in de 3 dagen en niet meer zo hard. Een hele opluchting!

Sterkte! Liefs Kiki (21 weken, 3 dagen)
 
Hallo,

Het komt mij ook bekend voor, sochtends op de nuchtere maag een kiwi eten helpt ook aardig! En bij mij McDonalds, maarja om dat nu elke dag te gaan eten is ook niet een supergoed plan haha!

Liefs Kristel
 
Terug
Bovenaan