Optie thuis bevalling (?)

<p>Lieve zwangeren en ervaren moeders! </p><p>Het liefste zou ik over een paar maanden in mijn eigen huis een badbevalling willen met zo min mogelijk mensen erbij. Ik kijk uit naar een mooie ervaring samen met mijn partner.</p><p>Maar ik weet, wat je wil of plant, komt niet altijd zo uit. Dus is er een plan B (en C) nodig. Prima!</p><p>De kans op complicaties is relatief klein. Toch, ik woon op de 2e en 3e etage van een oud pand met niet al te fijne trappen. Mocht ik (bijv) veel bloedverlies hebben of out gaan, dan wordt t brandweer-werk. </p><p>Zijn er andere opties dan op een verloskunde kamer bevallen? Het zh hier biedt wel een geboortehote maar is ook gewoon een verloskamer. </p><p>Ik baal dat ik niet op de begane woon. Zou zo graag in onze eigen cocon willen bevallen maar ik merk dat dit risico-puntje een stressfactor kan gaan zijn, wat weer niet helpend is voor een ontspannen bevalling. </p><p>Tips? </p><p>Huizenruil :p</p><p>Even bij voorbaat, ik zit niet te wachten op harde oordelen uit een of ander pro-ziekenhuis kamp. Ik begrijp de voordelen van onze maatschappij en het zorgwezen :) en geloof ook in keuzevrijheid :)</p><p> </p>

Ik snap heel goed dat je thuis wil bevallen! Had ik ook heel graag gewild! Het liep bij mij anders doordat mijn kleine man in stuitligging lag. Maar goed..
Overleg eens met je verloskundige. Zij heeft zeker wel tips / adviezen. Misschien ziet zij minder problemen dan jij zelf met jullie huis.
Of misschien inderdaad even ruilen. Optie kan misschien zijn bij (schoon)ouders terwijl zij in jullie huis voor de planten zorgen ;-)

Precies wat je zelf zegt, je kunt het niet plannen..
Ik wilde ook graag in bad bevallen, dus had een speciale hoes voor het bad in ons dichtsbijzijnde ziekenhuis gekocht..
Maar alles ginng ZO snel! En het ziekenhuis was vol, dus ander ziekenhuis.
Maar toen ik daar aankwam had ik al 10cm ontsluiting en persweeen..
Op dat moment is het zo, zit er ook echt niet mee want ik heb een goeie bevalling gehad (5uur van eerste wee tot geboorte!!)
Wellicht zijn er geboorte centra’s waar ze een bad hebben. Bespreek het even met je verloskundige

Een kraamhotel is van voor de geboorte tot einde kraamtijd als ik mezelf niet vergis. Hier is het geen optie, te ver weg.
Ben ooit tijdens mijn opleiding gaan kijken bij een kraamhotel, vond dat toen heel mooi. Succes! 

Alvast bedankt voor de tips tot nu toe! 
In mijn omgeving is er maar een zo’n geboorte- of kraamhotel en dat schijnt qua bevallen gewoon een verloskamer te zijn zoals in het zh (wat hetzelfde gebouw is). 
Nou ja als het er maar uitkomt, zo is t ook wel weer ;) 
ik ga in ieder geval zo’n ‘tour’ doen om een indruk te krijgen. 

Terug
Bovenaan