<p>Lieve zwangeren en ervaren moeders! </p><p>Het liefste zou ik over een paar maanden in mijn eigen huis een badbevalling willen met zo min mogelijk mensen erbij. Ik kijk uit naar een mooie ervaring samen met mijn partner.</p><p>Maar ik weet, wat je wil of plant, komt niet altijd zo uit. Dus is er een plan B (en C) nodig. Prima!</p><p>De kans op complicaties is relatief klein. Toch, ik woon op de 2e en 3e etage van een oud pand met niet al te fijne trappen. Mocht ik (bijv) veel bloedverlies hebben of out gaan, dan wordt t brandweer-werk. </p><p>Zijn er andere opties dan op een verloskunde kamer bevallen? Het zh hier biedt wel een geboortehote maar is ook gewoon een verloskamer. </p><p>Ik baal dat ik niet op de begane woon. Zou zo graag in onze eigen cocon willen bevallen maar ik merk dat dit risico-puntje een stressfactor kan gaan zijn, wat weer niet helpend is voor een ontspannen bevalling. </p><p>Tips? </p><p>Huizenruil
</p><p>Even bij voorbaat, ik zit niet te wachten op harde oordelen uit een of ander pro-ziekenhuis kamp. Ik begrijp de voordelen van onze maatschappij en het zorgwezen
en geloof ook in keuzevrijheid
</p><p> </p>