Optrekken...maar hoe???

Hoe is het allemaal met jullie mooie wondertjes. Bij ons gaat het wel z'n gangetjes. Alleen zat ik met een vraagje over het optrekken. mIjn dochter word over 3 weken 1 jaar en merk aan haar dat ze heel graag wilt staan. Vooral aan de tafel, maar wij zetten haar dan aan tafel. Nou zitten doet ze zelf niet wij moetten haar dan op de bips zetten en dan kan ze uren lang zelf zitten als dat moet of dan gaat ze daarna op de knieen zitten. Mijn vraag was eigenlijk hoe leert ze dat optrekken.Moet ik haar vaker in de box zetten (wat ze dus niet super vind of gaat dat vanzelf. Op de tafel kan ze zichzelf niet optrekken daar is ie iets te hoog voor en de tafelpoten zou ook niet echt lukken.

Heeft er iemand misschien een tip voor mij. Dat zou echt super zijn

alvast bedankt
groetjes karima Trotse mama van jasmina
 
hoi
ik heb ergens gelezen, dat je haar dan bij haar handjes moet vast paken en dan langzaam om hoog trekken.
ik heb er zelf nog geen ervaring mee wat mijn kleine meid is nu 3 maanden.
groetjes henny
 
wat ik doe is :ik geef mijn zoon mijn 2 handen , die moet hij dan pakken , en dan trekt hij zich op , in het begin trok ik maar nu gaat het toch al aardig ver dat hij zich optrekt.

gr.sandra
 
Hoi,
vanwaar die haast. Een kindje ontwikkelt zich op zijn/haar eigen manier en op zijn/haar tempo. Als jouw kindje nog niet toe is aan optrekken of ze kan het nog niet, dan komt dat echt vanzelf. Ik snap het wel, om je heen hoor je altijd dat kindjes snel zijn met dit en dat, maar trek je daar niks van aan. Mijn dochtertje kon met haar 1ste verjaardag ook niet optrekken, sterker nog, ze kon alleen nog maar tijgeren en kontschuiven. Maar het kwam allemaal vanzelf, na haar 1ste verjaardag kon ze binnen  2 weken op handen en knietjes kruipen, optrekken, op handen en voetjes staan en aan de hand mee stappen. En ze heeft het allemaal zelf gedaan. Je kan dingen wel stimuleren, maar ze doen het toch pas echt op het moment dat ze er zelf aan toe zijn, succes.
 
Terug
Bovenaan