Optrekken... maar hoe???

Dag Mama's!!!!

Hoe is het allemaal met jullie mooie wondertjes. Bij ons gaat het wel z'n gangetjes. Alleen zat ik met een vraagje over het optrekken. mIjn dochter word over 3 weken 1 jaar en merk aan haar dat ze heel graag wilt staan. Vooral aan de tafel, maar wij zetten haar dan aan tafel. Nou zitten doet ze zelf niet wij moetten haar dan op de bips zetten en dan kan ze uren lang zelf zitten als dat moet of dan gaat ze daarna op de knieen zitten. Mijn vraag was eigenlijk hoe leert ze dat optrekken.Moet ik haar vaker in de box zetten (wat ze dus niet super vind of gaat dat vanzelf. Op de tafel kan ze zichzelf niet optrekken daar is ie iets te hoog voor en de tafelpoten zou ook niet echt lukken.

Heeft er iemand misschien een tip voor mij. Dat zou echt super zijn

alvast bedankt
groetjes karima Trotse mama van jasmina
 
Hallo,

Ik heb een zoontje die over anderhalve week 1 jaar wordt.
Inmiddels kruipt hij overal al naar toe en trekt zich ook overal aan op.
Ook aan de tafel. Dan loopt hij zelfs al rondjes om de tafel heen.

Het optrekken heeft hij volgens mij in de box geleerd. Maar daar zat hij niet vaak in.
Hij zat meestal lekker in de woonkamer op zijn kont te spelen. Daar zette ik hem zo neer, want zelf gaan zitten deed en doet hij nog steeds niet.

Het grootste gedeelte van het kruipen en optrekken heeft hij zichzelf aangeleerd.
Wel geef ik hem vaak mijn handen waar hij zich aan optrekt. Ook heb ik naast de box gezeten als hij erin zat en hield mijn handen op een hoogte voor het optrekken.
Dan probeerde hij mijn handen te pakken en uiteindelijk voelde ik dat hij zich ging optrekken.

Misschien moet je het eens gaan proberen met je handen. Dan voel je ook gelijk of zij zich wil optrekken of niet. Als zij dit wel doet, dan komt de rest ook vanzelf.
Maar help haar niet te vaak, want dan kan ze 'lui' worden volgens mij....

Maar hou wel in de gaten dat kinderen hun eigen ontwikkeling volgen en zich niet laten verplichten. Ieder kind heeft zijn eigen tempo en uiteindelijk ken ik geen enkele volwassene (gehandicapten uitgezonderd)  die zich nog niet kan optrekken.

Succes ermee.....

Petra (moeder van Thijs)
 
Terug
Bovenaan