optrekken

Hallo allemaal,
Onze zoon van 9 maanden heeft het optrekken ontdekt en doet niets anders meer! In de box, buiten de box, in z'n bed..hij probeert zich overal aan overeind te trekken... een heel leuk gezicht, maar als ie moe wordt en z'n evenwicht verliest valt ie doorgaans hard op z'n achterhoofd of bijv. met z'n gezicht in de spijlen van de box. Ik kan niet de hele tijd achter 'm gaan staan, maar dat bonken op bijvoorbeeld de houten vloer lijkt me niet goed voor z'n koppie. Het woordje NEE begrijpt ie nog niet (of hij handelt er nog niet naar), dus dat helpt niet.
Ook in bed hangt ie telkens aan de spijlen. Hij ligt in een slaapzak, waarvan het voeteneind om de matras gevouwen is, maar dat hindert nies..draaien en optrekken maar. Ik doe overdag klemmen aan z'n slaapzak, maar 's nachts durf ik dat niet goed. Nu is het echter wel zo dat als ie 's nachts wakker wordt hij meteen begint met optrekken en dat we soms uren bezig zijn 'm op z'n rug te krijgen en dus in slaap (hij slaapt niet op z'n buik). Heeft iemand tips voor het vallen en het slapen en weet iemand of deze fase lang duurt???
Alvast bedankt!!
Sanne
 
Mijn dochtjertej heeft precies hetzelfde. Klinkt misschien een beetje lullig maar ik laat haar maar gewoon vallen. Zo leert ze naar mijn idee het meeste en gaat de fase van het vallen ook het snelste voorbij.
Je kent het gezegde: van vallen en opstaan leert men... En de afstand dat die kleintjes vallen is niet onwijs ver, en het klinkt harder dan dat het daadwerkelijk is hoor. Ze gaan vooral huilen door de schrik en van de moeheid
 
Mijn zoontje van bijna 8 maanden heeft hetzelde. Ook ik laat hem gewoon vallen. Hij moet het "maar" leren. Als het huilen echt heel erg is pak ik hem eventjes op en knuffel lekker. Hij heeft een heel hoge pijngrens, dus hij huilt ook niet vaak van de pijn. Als het erg is hoor je dat en is het ook nodig.

In bed ligt hij ook in de slaapzak. Ook daar kan hij zich met slaapzak en al omhoog trekken. En weer vallen. Nou, ik laat hem gewoon liggen zoals hij gevallen is, s'nachts. Ik wil slapen. En hij valt vanzelf wel in slaap. Ook al is dat op zijn buik. Moet je wel een goede luier omdoen. Vannacht was hij van voren helemaal doorgelekt.

Het klinkt allemaal erg hard, maar het is de enige optie. Ik heb zelfs deze tips en andere keiharde tips van het cb. gekregen.

Je moet er zelf niet aan onderdoor gaan. Daar heeft jouw zoontje ook niks aan als je helemaal doorgedraaid bent.

Ik zeg dit wel makkelijk. Ik heb een postnatale depressie gehad. En nu kan ik zeggen dat ik eindelijk weer een flink eind op weg ben om weer helemaal de oude te zijn. Mijn man, mijn oudste zoon en mijn jongste zoon, de baby, hebben ook behoorlijk geleden onder het feit dat mama totaal van het pad af was.
Nu ben ik weer een leuke mama die lekker kan ravotten, kan lachen en heerlijk kan knuffelen. Heeft veel energie gekost, maar ik heb er iets waardevols voor terug gekregen.
Succes en sterkte, Monique
 
Pfff, net een heel verhaal geschreven maar er ging iets fout.

In het kort:
Mijn dochter is 7,5 maand en gaat nu ook slecht slapen overdag. Ze ligt heel lang wakken en kruipt het hele bed door. Ik laat haar maar, des te eerder is het nieuwe eraf en gaat ze misschien weer snel slapen.

Succes,
Linda
 
Mijn dochter ging met 6,5 maand steeds staan en viel ook ALTIJD. Ik ben er wel steeds bij gebleven als ze hard zou vallen; alleen in haar bedje en de box liet ik haar gewoon alleen staan. Als ze vaak op hun hoofd vallen is dat niet goed, vandaar.
Bij haar duurde het maar een week of 3 en toen kon ze zelf goed blijven staan en zich weer laten zakken. Waarschijnlijk is het snel voorbij.

Over het slapen heb ik niet echt een tip. Mijn dochtertje kon ook niet slapen op haar buik, maar draaide 's nachts wel steeds om. Toen bleek dat dat kwam doordat het nachtlampje aan die kant zat en daar wilde ze dus naartoe! Nu laat ik haar gewoon in het donker slapen en ze blijft altijd op haar rug liggen! Misschien iets waar je niet aan hebt gedacht?

Succes,
Groetjes, Pam
 
Mijn dochter van negen maanden trekt zich ook overal aan op en vergeet dan ook nog eens dat ze zich moet blijven vasthouden, dus valt regelmatig. Ik laat haar ook maar vallen, maar kijk uit dat ze zich niet ergens heel hard aan kan bezeren. Eerst viel ze steeds languit achterover op haar hoofdje, maar na een paar keer had ze door dat ze zich beter op haar billen kon laten zakken en dat doet ze nu meestal. Je kunt ze niet altijd opvangen en ze moeten het toch leren, al klinkt het hard.
Sinds een paar dagen draait ze zich ook steeds 's nachts om op haar buik. De eerste keer heb ik haar teruggedraaid op haar rug, maar toen was ze verder de hele nacht aan het spoken. Nu laat ik haar desnoods maar op haar buik slapen en nu slaapt ze weer als een roosje. Blijkbaar vindt ze dit een fijnere houding of ze is aan het spelen en kruipen geweest en zo in slaap gevallen. Volgens mij is ze heel vaak 's nachts eventjes wakker en speelt ze heel lief.
Succes.
 
Terug
Bovenaan