optrekken

hallo,

Mijn dochter word volgende week 1. Nu is zij wel 2 maanden te vroeg geboren maar daar kan ik in de ontwikkeling niks aan merken. Alleen het optrekken lukt haar niet. ze komt tot haar knietjes en zet dan wel 1 voet neer maar verder lukt het niet. Is ze nu vreselijk laat of.......?


groeten Regina
 
Hallo Regina,
heel herkenbaar. Mijn dochtertje is dan wel niet 2 maanden te vroeg geboren, maar zij is vorige week 1 jaar geworden en ze trok zich ook niet op.  Ook precies zoals je al zegt. Ze probeert het, maar het lukt niet. Nu, heel bizar, na een week, kan ze ineens van de een op de andere dag ECHT kruipen, voorheen tijgerde of schoof ze op haar billen en trekt ze zich op en ze  gaat op handjes en voetjes staan, kont in de lucht. Zo zie je maar weer, dat het ineens heel snel kan gaan. Het is toch gewoon even afwachten en het is makkelijk gezegd, maar zorgen zou ik me niet maken. Succes.
 
hoi,

bedankt voor je snelle reactie, mijn dochter doet het allemaal wat jij beschrijft, inderdaad ook op handen en voeten staan, behalve optrekken. nou dan zal het allemaal wel loslopen.

bedankt voor je reactie


groetjes Regina
 
hoi hoi, het is gewoon zo verschillend bij alle kindjes. Mijn zoontje is 1 maand te vroeg geboren. Hij trekt zich al op sins hij 8,5 maand is, nu is hij 9,5 maand.
Hij kruipt omhoog tegen benen, tafels, stoelen, box, zelf aan de paal van de parasol.
Dan gaat hij door zijn beentjes, wipt heen en weer  en gaat weer zitten.
Van ons had het best wat later gemogen dat optrekken. Maar het komt zoals het komt.
En ik kan je verzekeren, dat optrekken gaat gepaard met heel veel blauwe plekken en heel hard huilen!
Veel plezier met je kleine.
 
Hallo,

Mijn zoontje wordt over anderhalve week 1 jaar.
Ook hij heeft een hele tijd zichzelf opgetrokken op de manier die je meldt.
Tot  6 weken terug kroop hij zelfs nog helemaal niet. Zelfs niet tijgeren.
Bij het cb adviseerde ze mij op naar de fysiotherapie te gaan met hem.

Dit vond ik echter wel erg snel, dus ik heb nog even gewacht. Nog geen twee weken later kroop hij en inmiddels is hij niet meer bij te houden. Het optrekken ging ook ineens heel snel en hij loopt nu zelfs al rond de tafel en sinds vandaag hupt hij ook nog over naar de bank.
Dus zo zie je maar weer. Het kan zo allemaal omslaan. 6 weken terug deed hij niets anders dan zitten en nu wil hij alleen maar lopen en kruipen.

Dus heb geduld. De een is wat sneller dan de ander, maar ze komen er allemaal uiteindelijk. En daar draait het om....

succes
Petra (moeder van Thijs)
 
Terug
Bovenaan