Opvallende dingen baby 4 maanden

<p>Hallo allemaal,</p><p>Er vallen best veel dingen op bij mijn dochtertje van 4,5 maanden namelijk, </p><p>- Ze maakt nauwelijks oogcontact. Is liever geïnteresseerd in de mensen om haar heen en de dingen er om heen.</p><p>- Pakt niks vast</p><p>- Als ik een speeltje of knuffeltje voor haar gezichtje houd is ze daarin niet geïnteresseerd, snel afgeleid zodra er iemand voorbij loopt. Ogen daarop gericht.</p><p>- kijkt nog niet naar haar handjes. </p><p>- Rolt niet</p><p>- Ligt alleen maar stil (hier krijgt ze fysio voor)</p><p><br />Wel kan ze haar hoofdje omhoog houden, maar het valt me op dat ze veel wat bij haar leeftijd hoort niet doet. Hoor ik me nu zorgen te maken? </p><p>Afspraak bij het CB is over 2 weken dan leg ik dit ook voor, wilde vast jullie ervaringen/ meningen weten.</p><p>Mijn moederinstinct zegt namelijk dat er iets niet klopt. Heb namelijk een ouder zoontje van 2,5 met een verstandelijke beperking. </p>
 
Brabbelen doet ze trouwens wel veel. Ze is geïnteresseerd in de dingen/ mensen om haar heen maar niet met het geen wat dichtbij staat/ is. En ook niet met het ontdekken van haar eigen lichaam blijkbaar.
 
Het is lastig beoordelen vanaf een forum of dit echt opvallend gedrag is. Eerlijk gezegd vind ik nog niks opvallend/zorgwekkend voor een baby van 4.5 maand. Rollen hoeft ook echt nog niet hoor op deze leeftijd. Mijn oudste dochter rolde ook 'pas' met 6 maanden en ging pas kruipen met 12 maanden,  maar is nu gewoon een gezonde meid van bijna 3 jaar.
Ik werk op een kinderdagverblijf en op deze leeftijd zit er nog enorm veel verschil in de ontwikkeling van kindjes. De één is met 4 maanden al super snel en wijs, een ander is gewoon nog een klein knuffelig babytje. En dat is allebei oké.
Zo te lezen is ze wel heel geïnteresseerd in de wereld om haar heen, maar heeft ze nog niet direct de behoefte om zelf op onderzoek uit te gaan. Geef het even de tijd, ze is echt nog heel klein. Waarschijnlijk let je er extra op en ben je extra bezorgd gezien je zoontje, logisch! Maar ik zie niet direct reden tot zorgen!
 
 
Het is lastig beoordelen vanaf een forum of dit echt opvallend gedrag is. Eerlijk gezegd vind ik nog niks opvallend/zorgwekkend voor een baby van 4.5 maand. Rollen hoeft ook echt nog niet hoor op deze leeftijd. Mijn oudste dochter rolde ook 'pas' met 6 maanden en ging pas kruipen met 12 maanden,  maar is nu gewoon een gezonde meid van bijna 3 jaar.
Ik werk op een kinderdagverblijf en op deze leeftijd zit er nog enorm veel verschil in de ontwikkeling van kindjes. De één is met 4 maanden al super snel en wijs, een ander is gewoon nog een klein knuffelig babytje. En dat is allebei oké.
Zo te lezen is ze wel heel geïnteresseerd in de wereld om haar heen, maar heeft ze nog niet direct de behoefte om zelf op onderzoek uit te gaan. Geef het even de tijd, ze is echt nog heel klein. Waarschijnlijk let je er extra op en ben je extra bezorgd gezien je zoontje, logisch! Maar ik zie niet direct reden tot zorgen!
 
 
Ze doet veel aan overtrekken, maar zodra ze weer zit zodat ze mensen kan zien is dat vaak goed. Zuigt niet goed aan de fles, snel afgeleid. Geeft ook niet aan wanneer ze vol zit, drinkt dus gewoon door..
 
Terug
Bovenaan