Opvang baby (6 maanden)

<p>Hoi allemaal,</p><p>Onze dochter (nu 6 maanden) is nu 2 keer naar de opvang gegaan maar helaas gaat dit helemaal niet goed. Ze is bijna de hele dag aan het huilen en weigert te eten/drinken. Vorige week zijn we tussendoor het flesje gaan geven en vandaag hebben we haar na een ochtend weer op moeten halen. De leidsters zijn heel behulpzaam en zeggen dat ze vooral moet wennen maar ik heb momenteel weinig vertrouwen dat dit goed komt. </p><p>Wie heeft dit ook meegemaakt en hoelang moest jouw kindje wennen? Mocht er iemand tips hebben dan zijn deze ook zeer welkom!</p><p>Ps. wij hebben geen moeite met haar weg te brengen, ze huilt ook nog niet bij het aankomen op het kdv. Iets vertrouwelijks meegeven zoals een knuffel hebben we ook al geprobeerd. </p>
 
Herkenbaar!
Mijn zoon ging met 4 maanden voor het eerst naar de opvang. Dat ging aanvankelijk goed. Maar naarmate hij ouder werd, kreeg hij door dat ik dan weg ging. En dan zette hij het consequent op een brullen. Ik ging altijd zo snel mogelijk weg, omdat blijven het er echt niet makkelijker op maakte. Hij was gelukkig relatief snel weer rustig.
Ondertussen huppelt hij daar naar binnen en krijg ik al geen afscheidskus meer..

Ik vermoed dat je lieve schat heel erg moet wennen. Vooral ook als ze nog niet eerder naar een opvang is geweest / weg van jullie is geweest??
Het is met name voor papa en mama lastig, zij zal zich er later weinig van herinneren. Even doorzetten en vertrouwen hebben in de leidsters. Als het echt niet goed gaat, of je dochter doet anders dan andere kindjes, trekken ze echt wel aan de bel.

Sterkte!
 
Terug
Bovenaan