Opvang en belastingteruggave

<p>Goedeavond. </p><p>Vraag. </p><p>Ik wil mijn dochter 9 maanden misschien in de toekomst 1 dag in de week naar de opvang brengen</p><p>Hoe zit dat met betalen en je kinderopvangtoeslag?</p><p>Moet je het eerst voorschieten elke maand en einde van de maand krijg je dan je toeslag.?</p><p>Iemand ervaring mee. </p><p> </p><p>Mvg</p><p> </p>

Hoi, de kinderopvangtoeslag wordt tegelijk betaald als dat je de opvang moet betalen. Bij ons in ieder geval. Rond de 23e krijg ik de toeslag voor komende maand en de eerste betaal ik de opvang vooruit voor komende maand. 

Als je start betaal je de eerste maand vooruit. Maar dat krijg je de maand erop weer terug van de belasting. Verder is  het inkomen afhankelijk wat je terug krijgt en wat je eigen bijdrage is

Oké dank je wel
Dus als ik het goed begrijp als je start zeg maar dan moet je die eerste maand het dus voorschieten en dan einde van de maand krijg je het terug? 
En dan die maanden die er na komen loopt het dus gelijk de rekening van de opvang en het ontvangen van je toeslag daar zit een paar dagen tussen? 

Ik heb de eerste maand niet voorgeschoten. Kreeg het eind april op mijn rekening, en ze startte 1 mei. Dus volgens mij hoef je niet voor te schieten 

Wanneer je het ruim op tijd aanvraagt (site belastingdienst staat 3 maanden maar ze betalen sneller uit) hoef je het niet voor te schieten

Ik denk dat het ook afhankelijk is van de opvang? Ik moest vooruit de eerste maand opvang betalen aan het kinderdagverblijf, toeslag kun je pas aanvragen nadat je kind is begonnen. Wij moesten de eerste maand dus eerst zelf betalen, kregen vervolgens de toeslag voor de eerste 2 maanden in een keer. 
Of en hoeveel toeslag je krijgt is afhankelijk van jouw inkomen en dat van je partner en het aantal dagen dat je werkt. 

Maar je kunt de toeslag van te voren aanvragen, als je weet wanneer ze begint. Voorschieten is niet nodig! Het kinderdagverblijf betalen wij ook vooruit en de opslag komt vanaf het begin daarvoor. Als je maar op tijd, zoals eerder al gezegd 3 maanden van te voren, aanvraagt bij de belastingdienst 

Terug
Bovenaan