Opvang

Hee meiden,
hoorde van de week dat de kinderopvangtoeslag waarschijnlijk omlaag gaat :( Weet de gevolgen niet maar baal er wel een beetje van! heb ik het eindelijk nodig....

Wat ik me af vroeg waar gaat jullie kindje straks heen? kdv, opa/oma, oppas, gastouder?

Mijne gaat tot nu toe nog 3 dagen naar het kdv maar als het te duur wordt ga ik het miss beperken tot 2 dagen. Heb namelijk geen hele dagen opvang nodig.

Ik wist eerst niet of ik door wilde werken en had dus niets geregeld. Maar oma heeft aangeboden om 2 dagen (van max 5 uur) op te gaan passen. Meer is ook niet nodig, moet eerst ook maar zien of het mij wel bevalt hihi. Dus die optie hebben wij.

Kinderopvang wordt voor de ouders zo'n 150 euro PER MAAND duurder... Compleet van de zotte omdat ze eerder nog riepen dat ze alle moeders weer aan het werk wilde hebben. Nu zijn er veel vrouwen die noodgedwongen thuis moeten blijven, waardoor het inkomen omloog gaat waardoor de koopkracht afneemt en zelfs sommige die misschien hun huur/hypotheek niet meer kunnen opbrengen...

Dat kan natuurlijk alleen weer in een land als Nederland...

(Zorgpremie gaat ook weer met een tientje omhoog :S)

Maar goed euhmm, jou vraag :-D

Mijn schoonmoeder kan oppassen door de weeks en mijn moeder in de weekenden. We zullen ook wel 'moeten' omdat ik onregelmatig werk en vaak maar voor 3 uurtjes opvang nodig heb op een dag (als ik een late dienst heb, dan kan papa de kleine na zijn werk ophalen) en de andere dag 9 uur opvang nodig heb (als ik een ochtenddienst heb)

Daarnaast hadden wij ook niet echt de luxe dat ik minder zou gaan werken dus ga 28 uur per aan de bak straks, 4 uurtjes minder dan voor de zwangerschap. Bij mij op het werk is 32 uur een fulltime baan met maximaal uren.

bij ons passen opa en oma op, ik werkte twee middagen, nu niet meer omdat mijn contract niet is verlengt. maar opa en oma passen nog wel eens een middagje op heb ik mijn handen vrij en kan ik lekker in huis wat doen.
straks als nummer 2 er is doen ze dit vast nog regelmatig.
ze vinden het super en genieten er net zo van als mijn dochter

Onze kleine gaat straks 3,5 dag naar kdv, maar de kosten die de overheid er bij op willen drukken voor ons is er nog lang niet door. We hebben immers geen kabinet dus kan er ook niets beslist worden en de oppositie is het er al niet mee eens. Dus moet nog zien of dit allemaal wel gaat gebeuren.

Onze kids gaan naar mijn moeder. Dus dat is ideaal. Ik werk nu al oproeper, en kan 2 halve en 1 hele dag werken in de week.
En gelukkig vind mijn moeder het erg leuk om op te passen.
Maarja niet iedereen heeft de luxe dat moeders wil of kan oppassen.

ik heb nu 2 kinderen, de 1 gaat 1 middag naar de bso en 1 middag met papa thuis, de jongste gaat 2 dagen met me mee naar het kdv waar ik werk. Straks na de bevalling blijf ik na mn zwangerschapsverlof nog een half jaar thuis met ouderschapsverlof. Daarna gaan de 2 jongste 1 dag mee naar het kdv en de andere dag blijft papa een dag thuis. Ik weet nog niet precies de financiele consequenties, maar heb op tv wel een voorbeeld gehoord dat voor een gezin met 2 kinderen 2 dagen per week op de kdo, dat dat per jaar ongeveer 3000 euro duurder worst dan nu!!
How bizarrrrrrr...

Terug
Bovenaan