Opvang?

Hey meiden,

ik ben hele benieuwd hoe jullie kleintjes het doen bij de opvang. Floor gaat 1 dag naar oma, en 1 dag komt haar tante hier oppassen.
Op de dag dat ze naar oma gaat, slaapt ze helemaal niet. Als ik met haar rond half 5 naar huis loop, valt ze in de wagen in slaap, en moet ik haar om 6 uur wakker maken om te eten. Vervolgens valt ze weer in slaap en moet ik haar om half negen wakker maken om nog een fles te geven. De volgende dag slaapt ze ook na de ochtend fles door, is ze een uurtje wakker, en valt ze weer is slaap. Ze is nu vandaag (het is nu 12.15) bij elkaar pas een uurtje wakker geweest... Zo moe is ze van haar oppas dag.
En als ze niet de hele woensdag slaapt, dan is ze de hele dag huilerig...

Hebben jullie kleintjes dit ook? Is het een kwestie van wennen (ze passen iedere week op sinds de 1e week van januari), of moet ik met mijn schoonouders gaan kijken of er iets is dat ze anders kunnen doen?

Liefs,

T

Ow ja hoor zo herkenbaar!!Kyandro slaapt bij mn schoonouders ook zo veel minder dan thuis,hij slaapt daar hooguit 2 uurtjes op heel de dag dus gelukkig nog wel wat.ook bij de kinderopvang slaapt hij weinig.soms gaan ze met hem wandelen buiten(met goed weer)en slaapt hij wel goed(dan laten ze hem ook wel eens verder buiten slapen)maar gelukkig is hij ondanks hij wakker is wel erg lief.soms bij de kinderopvang wat zeurderig.en bij opa en oma heel veel aandacht natuurlijk.

maar goed zal wel wennen zijn denk,ondanks mn dochter nooit veel heeft geslapen bij de opvang,en ging soms dan om 17.00 al voor de nacht naar bed.
maar soms sliep ze juist weer wel goed
liefs jootje

Hoi,

Diederik slaapt ook veel minder op het KDV dan thuis, hij ligt daar met meer kindjes in 1 slaapruimte en het is natuurlijk anders dan hij gewend is. Ik zou zeggen dat ze bij opa en oma wel goed zouden moeten kunnen slapen, zeker als ze het ritme van thuis goed aanhouden.

Diederik is de dag na het KDV ook vaak veel moeier en moet echt bijslapen.

Karlijn is ook anders bij de gastouder. Ze wil daar niet boven slappen. Ze blijft net zolang huilen tot ze weer wordt opgehaald en beneden in de wandelwagen mag slapen. Thuis leg ik haar in bed en gaat ze gelijk lief slapen. Eigenlijk maakt het niet uit waar ik haar in bed leg (was vorige week bij een vriendin op de verjaardag en legde haar voor haar middagdutje daar in bed, ze was daar nog nooit boven geweest maar legde haar in haar bedje en ze is gelijk gaan slapen)
Ook kan ik haar thuis in de box leggen en vermaakt ze zich prima. Bij de gastouder gaat ze gelijk huilen als ze haar in de box legt.

Ik heb zelf het idee dat ze weet dat ze daar haar zin krijgt( als ik maar ga huilen hoef ik niet alleen boven te liggen, als ik huil mag ik op schoot en hoef ik niet in de box)

Ik heb Stan van begin af aan (na 2 maanden al) standaard een dagje in de week naar mijn schoonmoeder gebracht. Zodat zij en hijzelf daaraan wennen konden. De eerste keren ben ik zelf ook die dag daar gebleven zodat ik mijn schoonmoeder kon leren hoe ze Stan moest 'lezen'. Ze voelt dit zelf inmiddels ook feilloos aan en weet precies wanneer ze hem in bed moet leggen enz....

In een KDV is hij nog niet geweest, maar het lijkt me dat het zowiezo erg druk daar is en dat zijn natuurlijk ook wel veel indrukken op een dag!

He, hier 3 dagen kdv, soms heeft hij een wat slechtere dag.
Dan kan hij moeilijk in slaap komen omdat de andere kindjes in de slaapkamer aan het keten zijn.
Bij het volgende tukje haalt hij het in, hij wordt niet vervelend dan ofzo, misschien wat meer knuffelig.
Maar extra knuffelen vind ik nooit erg.

Wij brengen Julia naar een gastouder en daar slaapt ze minder goed als thuis. Vaak meerdere kleine slaapjes op een dag, ipv 2 keer lang slapen.
Haar ritme is daardoor anders als ze bij de oppas is.
Maar gelukkig merken we daar thuis niks van. 's Avonds is we wel vermoeider dan ans ze de hele dag thuis is. maar de volgende dag merken we niks aan haar. We mogen dus niet klagen!

Terug
Bovenaan