Opvang

Hoi allemaal,

Ik ben even benieuwd naar hoe het met jullie kleintjes gaat op de opvang. Hoeveel dagen gaan ze en bevalt dat goed? Diederik gaat sinds januari naar het KDV bij ons op het dorp en dat bevalt enorm. Het is heel kleinschalig en ik merk dat hij het veel beter trekt. Nu komt hij moeier thuis van een dag oma dan van de creche... Hier drie dagen opvang: 2 dg KDV, 1 dg oma. Het bevalt mij wel, hoewel ik wel aan Diederik merk dat er niet heel veel bij moet komen. Hij heeft niet heel veel reserves om in het weekend ook nog eens veel op stap te zijn. Sterker: hij knapt altijd enorm op als we het weekend in relatieve rust doorbrengen en hij veel aandacht van ons krijgt. Hoe is dat bij jullie? Ik voel me weleens schuldig over het wegbrengen, hebben jullie dat ook?

Mijn man overigens niet hoor, die vindt dat het prima gaat! Misschien toch mijn bange moederhart dat hij iets tekort komt?

Karlijn gaat, al vanaf het begin, naar een gastouder. Wij zijn daar heel tevreden over. De gastouder vangt nog wat kindjes op, maar soms is ze er ook alleen. Zowel mijn man als ik werken onregelmatig( ivm mijn zwangerschap ik nu even niet) dus ze gaat niet op vaste dagen en vaste tijden naar de oppas. Soms gaat ze maar een halve dag in de week maar soms ook een stuk meer. Ik voel me ook wel schuldig als ze een tijdje achter elkaar veel naar de oppas moet maar soms is het even niet anders.
Ik hou er wel rekening mee, als ze in een week veel naar de gastouder is geweest zorg ik er wel voor dat ze het weekend genoeg aandacht krijgt.

mijn man is er ook wel wat makkelijker in als dat ik ben, denk dat moeders zich daar toch sneller schuldig onder voelen.

Hoi,

Julia gaat ook naar een gastouder, 2 dagen per week en dat vind ik meer dan genoeg. Ik merk dat ze altijd bekaf is van een dagje naar de gastouder, ook omdat we haar op die dag al om 6 uur wakker maken. Ik vind het niet erg dat ze naar een gastouder gaat, maar ik vind het nog steeds erg dat we haar zo vroeg wakker moeten maken. Maar ja, dat is een keuze die we zo gemaakt hebben. Er zijn bij mijn gastouder nog andere kinderen, maar die zijn wel ouder. Voor julia zou ik het fijn vinden als er nog een dreumes van haar leeftijd bij zou zijn...

groetjes Gitte

Onze Julia ging eerst naar het KDV (nov 2010 tot okt 2011). Sinds 1 okt gaat ze naar een oppas, ze is daar alleen. Dat bevalt ons erg goed, ze is veel minder moe. Op het KDV sliep ze bijna niet, en hier slaapt ze prima.
Verder heeft ze daar 2 hondjes, 2 katten en een hamster om zich heen, en dat is het einde :)!!
Alle muizen/konijnen/hamsters heten nu Piepie :).

Warren gaat 3 dagen naar het kdv, hij heeft het er super naar zijn zin, maar moet zaterdag ookaltijd echt even bijkomen.

Ik voelde me er in het begin heel schuldig over, vooral omdat hij er niet/slecht sliep. Gelukkig gaat dat nu veel beter.
Wij gaan per 15 augustus terug naar 2 dagen, we kunnen het niet betalen om 2 kinderen 3 dagen te laten gaan, helaas. We gaan allebei langere dagen werken en oma komt 1 middagje extra oppassen.

Ik baal daar wel echt van, ik snap best dat er bezuijigd moet worden soms maar dit is wel erg drastisch! En ik kan ook niet minder gaan werken, dan komen we net zo uit financieel...
En ik zie best op tegen 3 dagen van 9 uur, gelukkig ben ik de eerste 6 maanden dat ik weer werk ook nog aan het kolfen, kan ik een beetje rusten.

X
Evje

Alex hoeft gelukkig niet naar de opvang. We hebben ons werk zo kunnen regelen dat er altijd iemand voor hem is (ik werk 1 dag in de week en mijn man de rest van de week).
We hebben wel wat minder inkomen, maar ik heb het idee dat ik beter zijn kleertjes via marktplaats kan kopen en de boodschappen bij de lidl kan doen dan hem bij vreemden te plaatsen. Maar goed dat moet iedereen voor zichzelf beslissen, en je moet wel de hypotheek/huur kunnen blijven betalen natuurlijk ;)

Stan gaat 2,5 dage naar oma en opa, Zij vinden het geweldig, Stan vind het geweldig, en alle dieren en mensen in het straatje daar ook hahaha.

Toch wil ik hem binnenkort misschien een halve dag naar een KDv OF ALS hij 2,5 is naar peuterspeezaal brengen. Hij is echt supersociaal, dus daar hoeven we het niet voor te doen. wEL IS HIJ GEWEND OM DE VOLLEDIGE AANDACHT TE KRIJGEN.

Dit is bij ons thuis niet altijd. Als ik ben het poetsen kan hij meedoen of even zelf spelen, en af en toe heeft meneertje daar moeite mee. Dit omdat hij bij opa en oma niet uit het oog verloren word!

Ik hoef niet perse te werken om rond te komen. Maar ik vind mijn werk een soort van uitlaatklep voor me. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het super om de hele dag met Stan door te brengen. Ben de eerste 8 maanden thuis gebleven voor hem. Maar ik had op een gegeven moment niet meer echt iets te melden. Daarom wilde ik weer gaan werken, en ook echt iets doen waar mijn hart ligt en wat ik dus erg leuk vind.

Het belangrijkste is dat je gelukkig bent met hoe je je leven lijdt toch=

De een wil meer thuis blijven, de ander wil een paar daagjes werken... Niks mis mee,

Mijn moeder is ook altijd thuis geweest voor ons, en ze heeft niks gemist. Wij ook niet dus ja.....

liefs

Terug
Bovenaan