opvoeden lastig!

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het best lastig vind om consequent te zijn. Kian roept nu overal nee tegen (en niet zachtjes) en o wee als hij z'n zin niet krijgt.....
Nu ben ik allergisch voor dit soort reacties, dus geef ik 'm van nature niet alles wat hij hebben wil/of gedaan krijgen wil.
Maar ik merk aan mezelf dat ik toch best regelmatig toegeef aan meneers grillen om er maar even vanaf te zijn. Ik heb gewoon niet altijd zin in de confrontatie. Even doen wat hij vraagt scheelt een gedoe van  5 minuten  soms! Tuurlijk weet ik dat het voor de lange termijn het beste is. Nee is nee, en mamma mag soms ook gewoon even blijven zitten, maar ik vind het vaak toch knap lastig!
Over het algemeen gaat het heel goed hoor, en ik besef me dat ik absoluut niet mag klagen met zo'n makkelijk kind als Kian, maar ja, ook makkelijke kinderen nemen soms een deel van de peuterpubertijd mee!
Liefs Nelleke

Oh, wat herkenbaar zeg!!
Consequent zijn is ook mijn grootste struikelblok. Soms idd toch maar toegeven om geen gezeur te krijgen.

Hier op zich ook helemaal geen moeilijke kids gelukkig, mag ook echt niet klagen hoor. Maar heb af en toe gewoon geen energie om conflicten op te lossen en dan kies ik ook wel eens voor de makkelijkste manier, al is dat niet altijd pedagogisch verantwoord.

Succes in de strijd!!

Herkenbaar!!! Whaha, Skip kan ook echt heeel boos worden als iets niet gaat zoals hij het in gedachten had.... tja..... mama keurt niet alles goed, natuurlijk. En inderdaad, net als ik even op de bank zit wil meneer drinken.... en denk dan niet dat hij even kan wachten grrrrr. Hij blijft het herhalen totdat hij het heeft gekregen, kleine papegaai!
En ook ik wil niet steeds meteen in de houding springen... hij moet leren dat je soms ook moet wachten omdat mensen met iets anders bezig zijn, of gewoon omdat ze geen zin hebben om meteen op te springen. Maar ja, dat is natuurlijk wel heeeeeeel erg moeilijk als je jezelf als het middelpunt van de wereld ziet haha. En die peuterpuberteit is heel normaal, en ook heel nodig. Hoort allemaal bij de ontwikkeling van je kleine tiran... hahha, nee hoor zo erg is het niet, maar soms..... 8 lagen behang zijn dan nog niet genoeg.
Maar ook de andere dingen worden steeds leuker.... als hij dan weer zegt: "mijn mama is lief!!!' en dan hangt ie zo heerlijk tegen je aan.

Groetjes, Noor

yep hier the same! ook hier wordt wel eens toegegeven omdat het nu eenmaal net even wat handiger is, maar dan ben ik me er wel superbewst van en het zal dus niet vaak voorkomen

heb al 2maal bij het CB gevraagd wanneer er een cursus peuters plaatsvindt (waren 2 verschillende), maar steeds niet in de buurt, jammer!

liefs Jenneke

Opvoeden is moeilijk!!! ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand daar anders over denkt.
Maar het is daarom ook een uitdaging die met regelmaat fout gaat, maar daar leer je dan weer van en dan gaat het ook heel vaak goed.
Mijn  probleem met Linde is vooral dat ze zooo grappig en/of schattig stout kan zijn dat ik meestal enorm moet lachen en dus niet boos kan zijn.
Maar de dames weten ook echt wel wanneer ze te ver gaan, maar er wordt natuurlijk regelmatig een poging gedaan om die grens te verleggen.
Roos wordt helaas meteen boos als ze haar zin - om wat dan ook- niet krijgt, erg vermoeiend aangezien ze dat regelmatig te horen krijgt.
Conceqent en duidelijk  zijn, rustig blijven werkt natuurlijk het beste, maar ja we zijn ook maar mama's en dat lukt nu eenmaal niet altijd.  

liefs Daniëlle

ook hier soms wel even een tekort aan consequent zijn hoor Als ik marek gewoon al 10 keer heb gewaarschuwd en hij luisterd gewoon niet en op de gang heeft gezeten  dan geef ik het soms   op of ga voor de tussenweg alleen omdat er van af te wezen En ik geen zin heb om bv de rest van de morgen een strijd te voeren heb er soms ook gewoon geen energie voor
Vaak gaat het ook goed hoor als hij dan al 3 keer een waarschuwing heeft gehad en ik zet hem heel even op de gang dan schreeuwt hij al naar 10 seconden dat het over is en dan krijg ik een kus en dan luisterd hij vaak ook wel weer de rest van de dag!
maar soms....................

Heeeeel herkenbaar hoor! Hoewel marit over het algemeen hartstikke lief en tevreden is, kan ze geregeld ontzettend bloedzuigen!! Ze heeft een erg sterk willetje en als ze dan iets niet mag of iets zint haar niet dan heb ik mijn handen vol aan haar. en ik ben door de zwangerschap en de MS) redelijk snel door mijn spaarzame energie heen, als mijn man dan de hele dag werkt, dan ben ik echt goed gaar hoor en dan schiet het consequent zijn en best wel eens bij in!

mja, hier ook hetzelfde...
Soms heeft Enzo een pestdag en dat "test" hij me ff uit wat mijn grenzen zijn en tot hoever hij kan gaan. Dat is echt het bloed onder mijn nagels.. liters...
Straffen door m op de gang te zetten wil niet echt lukken want dan gaan meneer vrolijk in de gang spelen.
Soms wordt ik echt boos en dan hoort hij het aan mijn stem en hoe ik denk ik kijk en negeer m. Dat vindt hij niet leuk en dat helpt nog wel eens. Dan gaat hij slijmballen.
Maar 't blijft moeilijk consequent te blijven soms. Nu leert hij dus overdag de speen af en als hij zo huilt erom dan moet ik zooooo sterk blijven. 't liefst ren ik naar m toe met de speen maar ja... toegeven en je bent verkocht.

Geef ze 1 vinger en ze nemen de hele hand. Zei mijn moeder wijs en dat klopt ook!!

liefs
di silva

Terug
Bovenaan