Opvoeden

Hoi Meiden,

Ik vroeg me af, wat jullie opvoed regels zijn.Wat wil je absoluut niet wat je kleine doet.
Ik zal beginnen.

Ik wil niet dat Jesse aan lekkers zit wat op tafel staat, als we bij iemand op bezoek zijn.Dan krijgt hij een eigenbakje.
Ook wil ik niet dat hij op de bank springt.
Ook wil ik niet, dat hij aan lades en en kastdeuren openmaakt.
Als hij wat ouder is komt er meer bij.

Oja hij gooid ook wel eens met eten, dat wil ik ook echt niet.
Maar Jesse luisterd wel heel goed.

Hoi,

Ik heb wel een beetje dezelfde regels als jou. Fleur is een meisje wat heel de dag bezig is met dingen doen die niet mogen..Ik ben dus eigenlijk een politieagentje... Ik probeer heel consequent te zijn, maar na 100x nee zeggen heb ik het ook wel eens gehad.
Ze luisterd ook vaak niet..dus af en toe wel eens vermoeiend.. Maar goed, hoort er allemaal bij!!!

groetjes Elma, mama van Fleur 21 mnd

Regels:

-Niet met eten spelen/gooien.
-Geen kasten en lades opentrekken
-Niet zo maar iets van tafel pakken (zelfs koek pakt ze niet) ten minste toen ik het niet door had deed ze het wel
-netjes dag zeggen als je weg gaat of zwaaien dat mag ook
-niet op de grond/muur/tafel tekenen. (van de week vroeg Dennis of ik een grond tekening mooi vond, dus ik zei dat ik dat wel mooi vond. Ik heb het geweten, toen hij niet oplette had Feline 1 m2 vol gekladderd met stift. Dennis met allerlei middelen geprobeerd het weg te halen wat jammerlijk mislukte. Mijn doekje met water kon het gelukkig wel! Vanmorgen zat ze met wasco op de grond te kladderen.... erg leuk)
-dank je wel zeggen en weltrusten. Dat laatste kan ze al wel, maar dank je wel nog niet

En er zullen we meer regels volgen hoor, ik ben best streng hahaha

groetjes Mariska

ps nog een regel: ze moet 's nachts doorslapen, maar helaas... al nachten weer niet

Wij hebben de volgende regels:

- eten / drinken  aan tafel
- niet gooien met eten
- geen kasten open maken
- niet zelf eten van tafel pakken, niet thuis en niet op visite
- Op visite iedereen netjes een handje geven (ok, Eline gaat nog op de arm mee, maar de oudste moet dat wel
- iedereen die hij niet kent, of opa's oma's met U aanspreken

Dit is het globaal, zullen vast nog wel meer regels zijn. De laatste regels is voor Eline nog niet echt van toepassing, maar ze ziet wel dat haar broer het doet.

Ook Lotte is er zo een die je heel kort moet houden, want ze manipuleert je waar je bij staat!

Goed voorbeeld: gisteren wilden we even naar Ikea. Opa en oma zouden op Lotte passen. We waren gelukkig snel terug. Opa was boven met Lotte, want ze wilde niet slapen. Ik kwam naar binnen, pakte haar over en legde haar zonder pardon op bed. Zij gilde heel even (maar wel heel hard!) en was al weer stil voor ik beneden was.

Ook hier is het dus de hele dag 'nee, nee, nee' en 'mag niet'. Erg vermoeiend, zeker nu de tweede op komst is. Ik moet rustig aan doen van de verloskundige. Jaja..

Groetjes, Marisa

Wat een lastige vraag eigenlijk....
Ik kan niet zo maar een aantal regels geven. Er mag hier eigenlijk heel veel in huis. Onze kamer is erop berekend dat er twee jonge kids zijn. Bas is zo vreselijk ondernemend, dat ik geen zin heb om de hele dag politie agent te spelen.

Wat ik ontzettend belangrijk is in de opvoeding is: RESPECT.
En dan heb ik het over respect voor andere mensen, maar ook voor spullen (die van hunzelf, maar ook die van andere). En ik vind beleefdheid ook een belangrijk punt. Eva zegt keurig dank je wel en alsjeblieft. Als we ergens weg gaan, wil ik dat ze bedanken en gedag zeggen. Bas praat nog niet, maar zwaaien kan hij wel. Dat vind ik dan ook goed.
Ik probeer vooral zelf het goede voorbeeld te zijn (dus netjes en beleefd naar andere mensen) en zo hoop ik dat ze het vanzelf gaan overnemen.

Groetjes, Karin

Nog niet echt heel veel regels....

Jennifer mag niet op de bank staan, alleen zitten of op haar knietjes... als ze toch staat zeg ik: rirarillen, zitten doe je op je... en dan zegt Jennifer zelf Billen...zo schattig!!!

Ze mag niet slaan, dan gaat ze de hoek in.

Geen eten op de grond gooien, dan haal ik haar bordje ff weg.

Speen alleen als ze moe is of naar bed gaat.

Als we oversteken dan moet ze mij een handje geven.

Volgens mij was dat het wel..(voor nu..)

gr. Ilone

quote: Ilone75 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-02-2009 10:40:04'));

Nog niet echt heel veel regels....

Jennifer mag niet op de bank staan, alleen zitten of op haar knietjes... als ze toch staat zeg ik: rirarillen, zitten doe je op je... en dan zegt Jennifer zelf Billen...zo schattig!!!

Ze mag niet slaan, dan gaat ze de hoek in.

Geen eten op de grond gooien, dan haal ik haar bordje ff weg.

Speen alleen als ze moe is of naar bed gaat.

Als we oversteken dan moet ze mij een handje geven.

Volgens mij was dat het wel..(voor nu..)

gr. Ilone

He, dat ken ik. OME WILLEM. Ri ra ratje, zitten op je .....

Terug
Bovenaan