Opvoeden

Hai,

Als jullie kinderen bijv bij opa en oma zijn en jullie ook, je kindje doet iets wat niet mag, zeggen jullie er wat van of laat je opa of oma dat doen?
Ik vind zelf dat ik er wat van moet zeggen, ik heb altijd zo'n idee, dat als iederenn zich ermee gaat bemoeien dat een kind niet weet waar hij of zij aan toe is. Wat vinden jullie?

Groetjes Linda

Hoi Linda,
Als ik niet zie dat Feline iets doet dat niet mag dan vind ik het niet erg als iemand er wat van zegt.
Maar als ik zeg dat iets niet mag en anderen bemoeien zich er ook mee dan werkt dat niet voor Feline. Is natuurlijk ook logisch, want dan krijgt ze 2 keer op haar kop.
groetjes Maris

hoi

mijn ma heeft er nog wel eens een handje van dat als ik Bram ergens iets van zeg of als ik heb ergens bij weghaal dat ze zich ermee bemoeid...... heb dus laatst ook gezegt dat ze dat niet moet doen , dat als ik met hem bezig ben hij naar mij moet luisteren en niet naar iedereen moet luisteren........ mijn schoonma daarentegen corrigeerd Bram altijd als we daar zijn maar dat laat ik haar doen omdat zij ook oppast en ook naar haar goed moet luisteren naturlijk..
natuurlijk als ik iets niet zie mag mijn ma er wel wat van zeggen maar niet als ik aan het praten ben tegen bram dat ze er doorheen praat

liefs ilona

Hoi,

Als ik iets zie wat mijn zoon niet mag doen, dan zeg ik er zeker wat van en laat dat niet aan iemand anders over.
Ik heb hem ook een keer op de gang moeten zetten bij opa en oma. Nu moet ik wel zeggen dat ik iets makkelijker ben bij opa's en oma's. Maar dat komt omdat zij ook makkelijker doen. De opa's en oma's zijn geen vaste oppas dus dan is dat ook anders denk ik.

Moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje gek zou vinden dat als je iets ziet wat je kind niet mag dat de opa's en oma's daar iets van moeten zeggen terwijl je het zelf ook ziet gebeuren. Tenzij je het zelf niet ziet.  

Groetjes Sonja  

Hoi,
bij ons zijn opa en oma de vaste oppas voor Daniëlle (ong. 3 dagen in de week, soms minder), dus als zij iets constateren wat niet mag dan vind ik het prima als zij er wat van zeggen. Alleen als ik er zelf bij ben en het zelf dus ook zie vind ik het wel mijn taak.

Groetjes van Sonja

Als wij er ook bij zijn, zijn wij wel de eerste personen om de kinderen op hun gedrag aan te spreken. Maar soms zie je niet alles, en uiteraard mogen opa en oma, er dan wat van zeggen. Als de neven en nichten er ook zijn, dan wil het vooral met mijn zoon en oudste neef nog weleens wat uit de hand lopen. Die keten nogal, en weten niet waar te stoppen. De ene keer zeg ik er wat van, de andere keer mijn schoonzus. Dat moet ook niet uitmaken.

Terug
Bovenaan