opvoeden

merk dat het opvoeden alweer begonnen is, hij tijgert veral naar toe of mbv loopstoel en opent alle laadjes/kastjes
eet/likt schoenen stopt alles in zn mond. slaat tegen de vitrinekast, trekt alle kabeltjes, van de week drukte hij de tv uit dmv de knop op de verlensnoer gisteren zat hij op zn knietjes bij de badkamerlaatjes om die leeg te maken, pff ben blij dat de box er staat om af en toe bij te komen

vraag me af hoe jullie dat doen

Herkenbaar, al is het hier nog niet zo "erg" als bij jou. Mijn "opvoedmanier" op deze leeftijd is vooral gericht op afleiden. Iets verbieden, nee zeggen, komt nog wel. Nu zijn ze nog zo klein, dat ze dat nog niet begrijpen. Daarom het afleiden.

Benieuwd naar hoe anderen hier tegenaan kijken!

Hier is het opvoeden ook al begonnen...Als ik al nee zeg draait ze zich om wijst ze met haar vingertje en begint ze te lachen....ja, blijf dan maar serieus haha..

Het is nu al een klein heerlijk spookie!

Joël kruipt hier bijna niet op de grond, alleen savonds even als broerlief naar bed is.
De box is gewoon zijn plekkie en ga er niet aan toegeven om hem vaak uit de box te halen want dan wil hij er straks niet meer in en vind het reuzehandig.
De oudste wilde altijd zelf heel graag in de box spelen en heeft er tot ruim 2 ingezeten en kruipt nu als Joël op bed ligt af en toe gewoon weer in de box om daar zn donald duckje te lezen (kijken, maar hij noemt het zelf lezen)

Liefs Marina

Erg herkenbaar.... Alleen ziet Jorn het meer als een spelletje geloof ik. als ik nee mag niet zeg. doet ie het lachend weer. en ook als ik de nee mag niet blijf herhalen.... dan als zijn handje er naar toe gaat kijkt ie me al lachend aan....

het zal nog wat worden met mijn kleine eigenwijsje!

succes!

Terug
Bovenaan