Opvolgmelk 3 of gewone melk?

Hoi,

Rosa is bijna 10 maanden. Ze zou dan opvolgmelk 3 moeten
krijgen. Maar ik heb gelezen (ooit eens ergens op dit forum) dat dat
onzin zou zijn en dat ze vanaf 10 maanden ook prima op gewone melk
zouden kunnen. Is dat waar? Ik heb namelijk geen zin om dure voeding te
kopen als ze net zo goed gewone melk kan drinken.
Als ze dan gewone melk kan drinken, moet dat dan volle of halfvolle melk zijn?

groetjes,

Desiree

Voor onze oudste hebben we vrij snel gewone melk geprobeerd. Eerst volle omdat ik begrepen had dat deze meer voedingstoffen zou bevatten , maar dat bleek (volgens het cb) een misvatting te zijn en dus al snel over op halfvolle omdat ze al best wat zwaarder is dan het gemiddelde (niet echt dik , maar wel een klein stevig meisje).
Enige nadeel was dat ze gewone melk niet lekker vond qua smaak en daarom hebben wij nog even opvolgmelk ernaast gegeven.
Overigens zijn wij begonnen toen ze 1 jaar oud was.

Groet Xanthe

Hai, bij mijn zoontje van 13 maanden ben ik vanaf 12 maanden begonnen met zowel opvolgmelk als gewone volle melk.
Opvolgmelk vinden ze lekkerder, omdat dit zoeter is. Er zit ook iets meer bouwstoffen in, maar als je kind verder goed eet, schijnt gewone melk ook prima te zijn.
Mijn ventje is nogal actief en niet zo zwaar, dus krijgt hij volle melk voor z'n ontbijtpap en bij z'n brood. 's Avonds geef ik 'm nog een fles opvolgmelk met rijstebloem, zodat hij lekker doorslaapt. Op deze manier krijgt hij toch nog wat van die extra bouwstoffen, zonder dat ik ontzettend veel van die dure melk moet kopen. Bovendien moest ik dat bijna altijd weggooien, omdat hij steeds maar een klein beetje dronk. Dan gooi ik liever gewone melk door de gootsteen.
Groetjes, Mikky

Hoi,

Tot 12 maanden opvolgmelk en daarna halfvolle melk. Op het cb zeiden ze dat peutergroei melk of opvolgmelk 3 onzin was.
Ik vind het prima, is een stuk goedkoper. Vanaf 12 maanden ook nog maar 300 ml per dag, dat ik inc. danoontje of iets dergelijks. Dat haalt ze makkelijk.

Groetjes

wij gingen met bijna 1 jaar over van opvolgmelk naar gewone halfvolle melk. Tegen die tijd zijn hun darmen voldoende ontwikkeld om gewone melk en andere voedingsstoffen aan te kunnen en er ook voldoende voedingswaarde uit te halen. Dan is opvolgmelk niet meer nodig.
greet

hoi,
je kan prima gewone melk geven.
houdbare of gekoelde melk maakt niks uit.
volle of half volle , als je kind een beetje te dik is kan je half volle geven.
is je kind gewoon in postuur dan kan je volle geven.

MAAR vergeet dan niet om vitamine D te geven. dit is er vloeibaar(wat echt smerig is)
maar ook in kleine tablettjes en deze vind mijn zoon heerlijk(deze zijn ook wel lekker)
ik proef alles voor hij het krijgt!
vit. D zit wel in opvolgmelk dus dat hoef je dan niet apart te geven.(is voor bot op bouw
en kalk,voor je tanden)
succes

Terug
Bovenaan