Opvolgmelk 3 of gewone melk

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

geven jullie de kleintjes na de 1e verjaardag al gelijk gewone melk of stappen jullie over op nummer3?

Wij zijn eigenlijk van plan de pap 's morgens van nr 3 te gaan maken en tussen de middag en voor het slapen gaan gewone (halfvolle) melk te gaan geven.

Ben benieuwd wat jullie (gaan) doen!

Een trotse mama
(bijna 1 en 5 wkn zwanger!!)

Ik ga over op gewone melk.
Ze krijgt nu tussen de middag al gewone melk en vind het heerlijk.
Dus rond haar eerste verjaardag gaan we helemaal over. (stuk goedkoper ook)
Sil

Hoi,

ik heb het vorige week gevraagd aan het cb en mij is verteld dat ik gerust op gewone melk kan overstappen, dat groeimelk dan echt niet beter is ofzo (tenzij er bijzonderheden met je kindje zijn). Alleen moesten we dan wel weer aanvullend vit D gaan geven.  Dus, dat doen we ook, inderdaad een stuk goedkoper en als het goed is, dan niet moeilijk doen als het gemakkelijk kan!

groetjes
Mie

Iris krijgt al een hele poos gewone volle melk. Op het cb vertelden bij dat Groeimelk niet beter is of Opvolgmelk. Wel moet je dan idd druppeltjes Vitamine D geven.
En volle melk omdat de ukkies nog meer vet nodig hebben dan wij, zelf drink ik altijd karnemelk en dat was volgens het cb te vetarm.

Iris krijgt al een hele poos gewone volle melk. Op het cb vertelden bij dat Groeimelk niet beter is of Opvolgmelk. Wel moet je dan idd druppeltjes Vitamine D geven.
En volle melk omdat de ukkies nog meer vet nodig hebben dan wij, zelf drink ik altijd karnemelk en dat was volgens het cb te vetarm.

Ik geef totdat ze 1 jaar is opvolgmelk, dat schijnt toch   beter te zijn tot het eerste jaar. Als ze 1 is ga ik gewone melk geven. Ik heb zelf altijd halfvolle melk in huis en bij ons op het cb adviseren ze ook om halfvolle melk te geven.

mijn cb adviseerde inderdaad ook halfvolle melk vanaf 1 jaar, en tot 1 jaar volle of opvolg.

Wij zijn nu aan het overstappen, hij krijgt nog twee flesjes met opvolgmelk, de rest met gewone. Ik ga dat vanaf nu ook veranderen, Lukas vind het allemaal lekker, dus das makkelijk.

Mijn zoontje gaf ik rond zijn eerste verjaardag gewone melk. Mijn dochter geven ze op het KDV nog wel opvolgmelk, maar mij maakt het niets uit wat ze haar geven (flesweigeraar, dus ik ben blij met alles dat ze drinkt naast de BV)

Terug
Bovenaan