opvolgmelk 3 of koemelk?


Onze zoon van 12 maanden is nog verzot op opvolgmelk. Ik heb het idee dat ie nog moet wennen aan de smaak van koemelk. Geven jullie gewone melk of nog opvolgmelk?
 
Mijn dochtertje van 15 maanden krijgt nu 90 ml gewone halfvolle melk en dan 60 water erbij en 1 schepje opvolgmelk maar dat komt omdat ik de vanillesmaak heb waar ze nu aan gewend is. En ik maak de pot met poeder op nu anders moet ik hem weg gooien is ook zonde.
Het cb zei dat ze ook gewone melk mag, had ik een keer geprobeerd en dat moest ze niet dus vandaar dat ik eerst half half heb gedaan en nu dan iets meer.
Ik heb het idee dat gewone melk minder vult want ze wil meer lijkt wel.
Gewoon even proberen en afbouwen dan went je zoontje er vanzelf aan.
Succes
 
Ik geef mn zoontje van 12 maanden ook gewone koemelk. De opvolgmelk vanaf 12 maanden is niet perse nodig.Hier op het cb raden ze het eigenlijk alleen aan als kinderen een lage weerstand hebben en veel ziek zijn.
Heb het zelf ook gemengd op het moment dat ik over wilde stappen. Begon met 180 ml kv. Daarna 150 kv en 30 koemelk enz. Steeds minder kv en meer koemelk. En zo heb ik dat in ongeveer 2 weken afgebouwd. Nu drinkt hij alleen nog maar koemelk. Maar het moet wel warm zijn anders wil hij het niet.
Je zou ook eens kunnen kijken voor sojamelk. Is vaak wat zoeter dan normale melk en vinden ze sneller lekker. Dit is er ook speciaal voor kinderen van 1 tot 3 jaar. De eerste keer dat hij het hier dronk, dronk hij in een 2 uurtjes zo'n klein pakje leeg van 250 ml. Iets wat hij met normale melk echt niet zou doen.
Succes
 
Mijn zoontje is inmiddels anderhalf en heeft geen 'last' gehad van het overstappen op gewone melk. Ik heb het hem met 12 mnd een keer gegeven en hij vond het wel lekker, dus heb ik zijn pak nutrilon op gemaakt en daarna gewone melk gegeven. Niet gemengd dus. Tja... het ene kind merkt er niets van en de ander wel. Wij hadden geluk. Scheelt nl een hoop in de portomonnee! :p
 
Terug
Bovenaan