Opvolgmelk dreumes 13 maanden.

<p>Ik heb eigenlijk een vraag, hoeveel opvolgmelk krijgt een dreumes nog per dag. Hier krijgt ze eigenlijk nog 2 opvolgmelk per dag. Smiddags is deze al vervangen door gewone melk en/of sap. Zijn er meer dreumesjes die koude drankjes niks vinden? Ze accepteert hier eigenlijk alleen maar drankjes die ik opwarm. Het is toch de bedoeling dat ze dan uiteindelijk alleen voor het slapen gaan nog opvolgmelk krijgt? Het is mijn eerste kindje, en ik ben nog zo gewend aan dat ze opvolgmelk krijgt 2/3 keer per dag. En eerlijk gezegd, vind ik het nog makkelijk ook. Ik neem als ik weg ga, veel liever een warme thermoskan heet water mee en wat melkpoeder. Zoveel makkelijk dan dat ik ergens gewone melk moet opwarmen. (Omdat ze die weigert koud te drinken)  Ik vrees dat ik haar een beetje te verwend heb. Ik oefen wel met haar, koud drinken, dan neem ze soms wat slokjes, maar ze duwt de fles steeds weg. </p><p>Hebben jullie dreumesjes ook moeite met koude drankjes? En hoeveel opvolgmelk krijgen ze nog? Ik moet even bepalen hoe ik het eetschema ga aanpassen. </p><p> </p>

Hey!
Onze kleine man krijgt alleen s avonds nog een fles met opvolgmelk van 150cc.
Rest is al komen te vervallen. S ochtends krijgt hij nu gewone melk en over de rest van de dag staat er altijd water voor hem in een rietjes beker.

Ik denk dat je het jezelf niet te moeilijk moet maken. Eten en drinken moet geen strijd worden, daar word niemand beter van. Dus als je kindje liever warm drinken wil, dan zou ik het gewoon warm geven. Hier gaat warm water en thee er zonder moeite in, maar koud water is een crime. Doen we dus ook niet meer. Ik zou ook niet te zwaar tillen aan wel/geen opvolgmelk meer. Wie weet neemt je kindje over een tijdje ineens zonder probleem iets anders, maar nu gewoon nog niet. 

Onze dreumes krijgt officieel ook teveel melk, maar is verder ook een slechte drinker. Het begint nu te komen dat hij wat water of roosvicee drinkt, maar lang dronk hij alleen maar melk. Wel alleen voor het slapen gaan opvolgmelk, maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit (welke melk). Mijn idee was; liever melk drinken, dan dat hij helemaal niet drinkt. Dus ik maak me er niet te druk over.

Onze dochter van 13 maanden krijgt om 7.00u 180 cc dreumes Melkert pap om 11.30u 120 cc en om 19.30u 180 cc met pap gewone melk als ze die krijgt kan ze niet meer poepen dus daarom nog dreumes melk en ook omdat ze ander drinken nog niet goed pakt zo krijg ze toch nog vocht binnen.

Onze zoon van 1,5 krijgt 's ochtends en 's avonds een fles warme melk. Tot twee weken geleden ook 's middags nog een. Ik werk zelf bij een consultatiebureau en een collega (jeugdverpleegkundige) gaf aan dat wat meer zuivel echt geen kwaad kan. Je moet er alleen op letten dat het niet de eetlust bij je kindje wegneemt dus dat ie verder niet wil eten.

Hoi onze zoon van 14 maanden krijgt in de ochtend en in de avond 150cc warme 'gewone' melk. Voor de rest water, thee en nu met dit warme weer soms wat diksap. Als hij in de ochtend tussendoor slecht drinkt krijgt hij bij lunch ook melk. Ben bang dat hij anders te weinig vocht binnenkrijgt. 

Terug
Bovenaan