opvolgmelk en doorslapen

A

Anoniem

Guest
Hey ladies,

Ons ventje is nu 6 maanden en twee weken oud. Sinds een dag of tien krijgt meneertje opvolgmelk. Nu valt mij op dat hij sinds die tijd niet meer doorslaapt wat hij eigenlijk (op een enkele nacht na) sinds hij tien weken oud is wel altijd deed. Rond een uurtje of drie vier wordt hij wakker en wil persee een fles die in één ruk opgaat. Troosten heeft geen zin want hij maakt zichzelf enorm overstuur en houdt dit best een uurtje vol. Alleen een fles biedt dus uitkomst. Zou het kunnen zijn dat de opvolgmelk niet voldoende is voor de nacht? Ik voeg er wel altijd een aantal schepjes Nutix aan toe. Met de Friso 1 had hij daar namelijk geen last van. Komt iemand dit bekend voor?

Groeten,
Eetje

Hallo!, ik zou het eerlijk gezegd niet weten, maar ik kan me echt bijna niet voorstellen dat het daaraan ligt, de samenstelling is volgens mij maar net iets anders dan bij 1. Wellicht heeft het met de ontwikkeling te maken? Marit, bijna 7 mnd, zou ik in ieder geval "nooit" meer 's nachts een fles geven... ik ben altijd al bang geweest dat het dan een gewoonte gaat worden...

Krijgt je kindje al groente ed? Misschien is hij toe aan iets anders?

Ik doe ook maar een gooi hoor, het blijft soms moeilijk om er achter te komen wat er nu eigenlijk aan de hand is..

Succes,

franka

Hoi,

Wij hebben Heather ook sinds een week of twee aan de opvolgmelk en ze moest er heel erg aan wennen. Normaal is ze niet zo moeilijk, maar wij merkten toch echt een verschil met hoe ze reageert op de eerste melk en op de opvolgmelk. En inderdaad, ze is bij ons ook een paar keer wakker geworden omdat ze honger had. Wij doen nu een schep nutrix door de fles en ze slaapt nu wel weer door.

Tja, of het nu toch komt omdat ze aan die opvolgmelk moest wennen of omdat ze er toch 's nachts niet genoeg aan had? Maar goed, ze slaapt weer door!

Groetjes, KT

Hoi Eetje,
Mijn mannetje is net zo oud en ook sinds een week of 2 aan de opvolgmelk. en dat ging zonder problemen. sterker nog...hij krijgt nu minder melk, per dag. Hiervoor zo;n litertje per dag, nu nog maar zo;n 750 in totaal. Maar, hij is er nu dan ook wel fruite en groente (met een aardappeltje erdoor, en van de week voor het eerst ook wat tartaar...) bij gaan eten, dus daar raakt hij wel "verzadigd" van...dan heeft hij zijn laatste flesje niet meer echt nodig om de honger te stillen, maar is het meer een lekker toetje (hij drinkt zijn laatste flesje, zo rond 19 uur, ook niet helemaal meer op). Maar het is ook allemaal wat natuurlijk he...nieuwe melk, al die fruit- en groentehapjes....hoop dat je meneertje snel went en jullie weer wat nachtrust gunt!!

Terug
Bovenaan