Opvolgmelk nan ar

Wij zijn op zoek naar tips wat we kunnen doen nu onze baby 1 jaar oud is en in principe moet veranderen van melk.
Om een lang verhaal kort te maken,
Onze baby moest toen hij geboren was de 2de nacht direct overschakelen op ar melk aangezien hij gulpjes melk terug gaf. Eerst gaven we nutrilon ar, maar hij gaf nog kleine gulpjes melk terug en had wat problemen met zijn ontlasting. Na wat uitproberen kwamen we bij nan ar. Dit was de ideale melk voor onze baby, hij dronk wel lang over zijn flesje, maar niets van krampen en gaf niets terug van melk.
Echter is deze melk bedoeld voor babys tot 1jaar.
Wij hebben een grote week geleden nan optipro geprobeerd maar helaas begon onze baby terug gulpjes melk terug te geven, zelf een kleiner speentje gebruiken kon dit probleem niet verhelpen. Op aanraden van de dokter hebben we indikking geprobeerd. Bij de eerste fles was de melk te dik zelf met een groter speentje. Vervolgens snel een nieuwe fles gemaakt, maar deze liep dan weer te snel. Diezelfde nacht had onze baby plots valse kropsymptomen. Na doktersbezoek bleek dat hij ofwel valse krop had ofwel was er wat melk in zijn longen gelopen. De dag nadien was zijn ontlasting in de war, eerst zeer vast dan zeer los. Hij had ook wat koorts.Vervolgens hebben wij beslist om te stoppen met nan optipro. Maar nu zijn wij op zoek naar tips van mensen die gelijkaardige situatie hebben meegemaakt en misschien ons kunnen helpen met een oplossing te vinden. Bedankt om dit berichtje te lezen en hopelijk te beantwoorden.

Volgens mijn moeder dronk ik met 9 maanden, toen ze de borstvoeding afgebouwd had, geen speciale melk meer, maar gewone melk. Weet niet of gewone melk wel goed gaat?

Bedankt voor de tip.  Gewone melk hebben we nog niet geprobeerd. We dachten in eerste instantie om gewoon bij poeder te blijven uit gewoonte. Misschien kan gewone melk inderdaad een oplossing zijn, zou eens moeten kijken of er een ar variant van bestaat of dergelijke 

Overigens zou met 9 maanden de maagklep volgroeid moeten zijn. En daarmee de "normale" reflux verleden tijd. Als dat niet zo is, wordt het tijd om een kinderarts in te schakelen.

Ik zou dit inderdaad ook eens voorleggen aan de kinderarts. Wij hebben ook steeds Nan AR gebruikt vanwege reflux. Nu ze 1 jaar is geworden zijn wij overgeschakeld op Nan Optipro en hier geen problemen meer met krampjes of reflux. Ik weet wel dat Nan AR zowel anti-refluxmelk is, als hypoallergene melk, wat bij de Nutrilon-versie niet zo is. Dus misschien toch ergens nog een allergie aanwezig die wat onder de radar is gebleven of iets anders aan de hand?

[quote quote=10593361]Ik zou dit inderdaad ook eens voorleggen aan de kinderarts. Wij hebben ook steeds Nan AR gebruikt vanwege reflux. Nu ze 1 jaar is geworden zijn wij overgeschakeld op Nan Optipro en hier geen problemen meer met krampjes of reflux. Ik weet wel dat Nan AR zowel anti-refluxmelk is, als hypoallergene melk, wat bij de Nutrilon-versie niet zo is. Dus misschien toch ergens nog een allergie aanwezig die wat onder de radar is gebleven of iets anders aan de hand?[/quote]
Bedankt om jullie verhaal te delen  war deden jullie op vlak van speentjes?nan optipro loopt namelijk een heel stuk sneller dan nan ar 

Bij ons is het nu ok met de gewone speentjes die we al hadden. In het begin verslikte ze zich af en toe even maar ze heeft zich er ondertussen wel aan aangepast heb ik het idee.

Op internet vond ik dat bij koemelkallergie boven de 1 jaar sojamelk gedronken kan worden. En bij lactose intolerantie kan je melk vervangen door kaas.

Terug
Bovenaan