Opvolgmelk of gewone melk??

Hallo,

Ik heb een vraagje! Is het echt nodig om opvolgmelk te gebruiken of kan je ook gewone melk gebruiken? Zo ja, vanaf welke leeftijd kan dit dan? Mijn dochter is nu 6 maanden en krijgt gewoon opvolgmelk, maar ik hoor ook verhalen dat dit helemaal niet hoeft.....

Ik hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven
 
Wat ik weet is dat ze tot hun 1e jaar opvolgmelk nodig hebben en als met een jaar met de pot mee-eten dat ze dan gewone melk mogen hebben...Ze hebben nu de extra vitamines nog nodig omdat ze nu nog niet met de pot mee-eten.. Als je het zeker wil weten zou ik het eens vragen op het CB.
 
Mij is vertelt dat gewone melk uit de winkel wel kan als je maar volle melk gebruikt omdat daar meer vet in zit.ik heb het ook gedaan bij mijn zoontje van toen 6 maanden.
 
Hoi,
Wat ik heb begrepen is het taboe om gewone melk te geven. Er zitten stoffen in die jebaby's stofwisseling nog niet aan kunnen. Verder zitten er in opvolgmelk vitamines en mineralen die in gewone melk niet zitten. Bovendien zijn de vetten in gewone melk ook nog niet zo goed voor de kleine. Maar eerlijk dat is wat ik heb gevonden op hetinternet en het navragen bij consultatieburo en ziekenhuis. Mijn kleintje heeft nml erg veel darmklachten gehad, dus ik zou er erg voorzichtig mee omgaan.
Succes ermee
 
Je geeft opvolgmelk todat ze een jaar zijn. Daarna mag je halfvolle melk geven met vitamine D.
Maar de laatste berichten zijn:
opvolgmelk tot 18 maanden. Daarna halfvolle melk met extra vitamine D. Dit is beter voor je kindje dan alleen maar gewone melk.
 
Terug
Bovenaan