opvolgmelk

Mijn dochter van 8,5 maand wil sinds kort geen opvolgmelk meer drinken. Uit alles blijkt dat ze het vies vindt. Ik ben nu maar begonnen met andere zuivelproducten zodat ze genoeg binnen krijgt.bv. Karnemelk met diksap, yoghurt, pap van gewone melk met water.
Wie kent dit probleem?
 
Mijn dochter is even oud, en heeft hetzelfde probleem!
Gelukkig wil ze nog wel pap eten die gemaakt is van opvolgmelk met bambix en een flinke scheut diksap. Daarin doe ik dan ook nog een extra schepje melkpoeder, zodat ze daaruit weer wat extra voedingsstoffen haalt.
Wat ze ook wel wil eten is pudding die ik maak van opvolgmelk met van die pakjes saroma. Daar zit dan wel suiker in, maar omdat ze verder geen suiker binnen krijgt maar ik me daar maar niet al te druk om, ik ben al blij dat ik er zo wat melk in krijg.
Verder lust ze alle zuivel, eet en drinkt ook heel erg goed.
Zo lang ze dus gied groeit, en het verder ook goed doet, maak ik me er niet al teveel zorgen om.
Tenslotte zijn wij allemaal groot geworden zonder opvolgmelk, dat bestond toen nog helemaal niet....
 
Hoi,
Er zijn een hoop kinderen die plots geen melk meer lusten. Je kunt gewoon het best creatief met de opvolgmelk worden, dus een schepje door de yoghurt, pap van maken, als ze straks wat ouder is een schepje door de fruithap en groentehap etc. Op de pagina's van Friso, Nestle etc vindt je ook veel recepten, de favoriet van dochterje ( nu 10 mnd) is en rozijnkoek van bloem, geweekte rozijnen en opvolgmelk.
Sterkte!!
Caroline
 
Oei! Connie, NOOIT doen, een extra schepje poeder. Dan kan je haar nog beter gewone melk geven, volgens mij. Die melkpoeder is gemaakt om in een bepaalde verhouding gemengd te worden met vocht, en zo wordt het te geconcentreerd. Ter vergelijking: in gewone azijn kun je gewoon je hand houden, je kunt het gebruiken voor dressings etc. Zou ik met schoonmaakazijn (=geconcentreerde azijn) Maar niet doen! En verder: mijn jongste zoon kreeg vanaf ruim 7 maanden pap gemaakt van opvolgmelk, tenminste, dat was de bedoeling, maar hij kokhalsde er van, zo vies vond hij het. Dan maar van gewone melk. Nee dus, vond hij ook verschrikkelijk. Okee, dan maar niet. Hij kreeg gewoon wat extra groente en fruit, en mocht een keertje extra drinken aan de borst. Dat heb ik gedaan tot hij een jaar was, toen wilde hij ineens niet meer (later bleek dat ik toen al 6 weken zwanger was, en dat klopt, dan willen ze bij mij niet meer). Hij drinkt nog steeds geen melk, en het blik opvolgmelk heb ik allang weggegooid, maar hij doet het prima op brood, groente, fruit, yogho, pudding en alles wat verder eetbaar is.
Mijn oudste zoon is inmiddels 17 en toendertijd was er nog helemaal geen opvolgmelk, zo kort bestaat dat nog maar! Hij kreeg vanaf 8 maanden gewone melk, en heeft het er ook altijd prima op gedaan. Ik zeg niet dat alles van de laatste jaren onzin is, maar het is niet dwingend, er zijn genoeg alternatieven voor opvolgmelk.
Succes.
 
Terug
Bovenaan