Opvolgmelk

Goedemorgen,

Ik zal mezelf even voorstellen. Mijn naam is Jose en sinds 17 december ben ik de trotse mama van Madelief. Madelief is nu 6 maanden.

Sinds afgelopen zondag zijn we volledig over op de opvolgmelk van Nestle NAN hypoallergeen. I.o.m. de dietiste zijn we in stapjes overgaan op de opvolgmelk. Dat ging hardstikke goed, maar Madelief ging uiteindelijk steeds minder drinken (van  NAN HA 1 dronk ze rond de 1000 cc, nu komt ze nog maar tot 600 - 750 cc). In eerste instantie dachten wij dat het aan de speen lag. Gisteren een nieuwe speen (Avent v.a. 6 maanden) gekocht, maar nog steeds drinkt ze niet genoeg en doet ze ruim een half uur over 150 cc voeding (een fles NAN HA 1 (240 cc)  dronk ze  op in 15 miniuten).

Heeft iemand hier ook ervaring mee??

Groetjes, Jose



 
Hallo Jose,

Ik ben moeder van Daan geboren 16 december, dus evenoud als Madelief.
Daan krijgt nog maar 3 flessen 2 van 200 cc en 1 van 130cc.
Vanmorgen ben ik het buro geweest en heb nagevraagd of dit wel goed was.
Als hij zijn bijvoeding en drinken maar kreeg was dit goed en hoefde hij niet meer opvolgmelk te hebben.
Dus al Madelief genoeg heeft aan wat ze krijgt gewoon zo laten, volgens het buro is dat voldoende.

Groetjes Saskia
 
Hoi Jose,

Ik heb helemaal geen antwoord op jouw vraag, maar wil gewoon even zeggen dat mijn dochter ook Madelief heet. Ze is 14 maanden en ben nog iedere dag blij met de naam die we haar gegeven hebben. Leuk dat jouw dochter ook zo heet.
Succes met het vinden van een oplossing!

Groetjes,

Marieke
 

Hai Jose,

Mijn zoontje is nu ruim 8 maanden en ik herken je verhaal. Wij zijn niet in stappen overgestapt op opvolgmelk, maar ineens. Toch dronk hij toen ook minder dan voorheen. Dit kwam volgens mij door de samenstelling van de opvolgmelk, die is dikker dan de eerste voeding (wij gebruiken nu Nutrilon2, voorheen Nutrilon1). En toen we zijn overgestapt op 3 flessen, dronk hij ook nog niet alle flessen zoals voorheen. Hij ging ineens van 1000 cc naar krap 600 cc. Nu drinkt hij weer iets beter en zitten we op 640 cc. Maar hij groeit nog steeds hartstikke goed ! En volgens het CB is dit ook voldoende als hij zijn bijvoeding normaal eet. Hij at met 6 maanden een potje Olvarit Fruit en een potje Olvarit Groente en verder dus alleen opvolgmelk (geen babykoekjes en diksap e.d.). Inmiddels krijgt hij na zijn avondeten ook nog 100 cc volle yoghurt.

Madelief (mooie naam trouwens) doet dus precies zoals mijn zoontje ! Groetjes Cato
 
Hoi Hoi,

Bram is van 18 December  dus ook evenoud!
Wij zijn ook afgelopen weekend overgegaan op opvolgmelk en eigenlijk merk ik geen verschil.
Hij drinkt 4 flessen van 200 ml en ''s morgens fruit en eind van de middag groente
Misschien is een liter teveel voor je kindje, als het goed is geef je nu ook fruit en groentehap erbij en zou er een fles af mogen ( ws de laatste van +/- 23.00)
Misschien zit ik er helemaal naast hoor, maar dit is wat in me op kwam en misschien heb je er wat aan!

Succes,
Groeten Debby
 
He he het gaat sinds gisteren gelukkig weer wat beter met het drinken. We doen nu 210 cc water in de fles met 6 scheppen opvolgmelk. De voeding is daardoor een stuk dunner en nu vindt Madelief het wel weer lekker. Ze drink nu gemiddeld 200 cc voeding per fles.
Op het ogenblik heeft ze nog 4 flessen, omdat ze nog geen volledige bijvoeding krijgt. Ik ben sinds deze week groenten aan het introduceren.
Maandag moet ik weer met haar naar de dietiste, zal haar ook eens om advies vragen.

Bedankt voor jullie reacties.

Marieke,
Wat leuk dat jouw dochter ook Madelief heet!!! Je hoort de naam niet zo vaak. Wij zijn ook nog iedere dag blij dat wij haar Madelief hebben genoemd.

Groetjes,
Jose (mama van Madelief 17/12)

 
Terug
Bovenaan