Opvolgmelk?

A

Anoniem

Guest
Hiya Mommas!

Misschien is dit wel een hele domme vraag hoor maar ik stel hem lekker toch haha.

Ik vroeg me af wat opvolgmelk precies is, aangezien we binnenkort naar Nederland komen en ik iets moet verzinnen voor Max qua melk. De melk hier is altijd gestereliseerd en gepasturieseerd (of hoe je dat ook schrijft) en dat soort dingen. Nu weet ik van mezelf dat als ik Nederlandse melk drink, dat ik daar niet zo goed meer tegen kan (lees: 3 dagen op het toilet haha)
Dat wil ik Max niet aandoen, dus ik dacht...als die opvolgmelk nou beter is dan kan ik hem dat misschien geven. En kan je er ook gewoon brinta mee maken enzo?

Ajuus, ilja

Opvolgmelk is gewoon baby-melk met wat toegevoegde stoffen (ijzer, vitamine en weet ik veel wat nog meer). Als Max gewend is aan gester. of gepast. melk dan twijfel ik of hij opvolgmelk lekker vind. Het is een stuk zoeter namelijk. Maar je kunt het proberen. Z'n darmen moeten ertegen kunnen.
Maar hier in dit kleine kikkerlandje verkopen we ook gest. en gepast. melk hoor! Gewoon bij de supermarkten, dus niks ingewikkelds.
Maaruh, wat mij verbaast.... hebben jullie geen verse melk?
Liefs Nelleke

Opvolgmelk...haha, je hebt het woord onthouden!

Als je hier in nl. bent zou ik idd ook gewoon gepast. en gest. melk geven. Opvolgmelk kun je kant en klaar kopen (errug duur) of als melkpoeder en dan te mengen met water. Je kan er idd brinta etc. mee maken. Maar, zoals gezegd is het wel een stuk zoeter, en aangezien Max gewone melk al gewend is zou ik het daar lekker bij laten.
Wat bij Julian trouwens ook wel in de smaak valt is sojamelk, ook bij de supermarkten te verkrijgen (is van Alpro).

Groetjes,
Ellen mv Julian

haha stom he?! Ik wist gewoon niet zeker of gepast. en gesterel. melk daar ook te krijgen was.

En nee, vrijwel geen verse melk te krijgen, Max (en wij ook) drinkt biologische melk en zelfs dat is behandeld (zelfs homoginised...whatever the hell that means) Toen Paul mij kwam bezoeken in Nederland was ie bijna geschokeerd toen ie doorhad dat ie verse melk dronk...haha hij dacht zelfs dat het gevaarlijk was. Mijn vader, bij wie ik verblijf in Nederland, drinkt boerenland melk, en daar moet ik echt 3 dagen aan wennen.
Maar goed, geen opvolgmelk dus. En sojamelk zou inderdaad een goed alternatief zijn....dat dronk ie ook als baby.
Nou komt allemaal wel goed, had gewoon geen zin in 3 dagen Max aan de diahree :)
Bedankt voor de reacties ladies!

Ajuus, ilja

Geen verse melk?
Voor mij weer een rede om niet die kant op te komen. Zelf de 'verse'   melk in frankrijk vind ik niet te zuipen, dus ik moet echt vers hebben! En ik ben echt een Melk-fan. Lang leve de koe!!!
Nou, doegie

@phira:

VErse melk in frankrijk: Je weet niet hoe lang ik daar in september naar heb moeten zoeken, hele paden vol met gesterilliseerde melk, een paar keer denkend dat ik verse melk in mijn   handen had. tot dat ik heel toevallig in een heel ander pad (bij de boter) achteraf een paar flessen melk zag staan en ja hoor dat was echte verse melk, smaakt net als in Nederland!

Wie zet dat nou twee paden verderop dan de rest van de melk en echt heel achteraf bijna niet te zien

Nou, vroeger gingen wij altijd naar Frankrijk, nooit échte verse melk gevonden. Dit jaar gingen we weer... tevergeefs gezocht..niet gevonden dus.
Maar volgende keer ga ik bij de boter zoeken!
Liefs Nelleke

Nelleke, je moet gewoon  zelf een  koe gaan aanschaffen: heb je altijd verse melk! En er is vast wel een plekje voor te vinden?

Terug
Bovenaan