Opvolgmelk

Ik heb een aantal vragen over opvolgmelk.

Mijn meisje is bijna 6 maanden en krijgt alleen fruit, ook niet eens elke dag. Ze krijgt nog 4 flessen zuigelingenvoeding.

1, wanneer moet ik overstappen op opvolgmelk? Moet dat wanneer ze groente en fruit krijgt?
2. mag je van opvolgmelk ook 4 flessen van 200cc geven? Loïs is een grote drinker en drinkt nu 4 flessen naast haar fruit helemaal leeg.
3. Als je van opvolgmelk maar 3 flessen mag geven, maar ik dan ook nog een kleine fles zuigelingenvoeding geven daarnaast?
 
Hoi Bloempje,
onze dochter is nu 6,5 maand, ik ben gewoon begonnen met opvolgmelk toen het laatste pak zuigelingenvoeding op was. ze krijgt nu ook nog 4 maal 210 cc en 7 schepjes en in iedere fles wat rijstebloem en alles gaat tot de laatst drup op.
daarnaast zijn we sinds een paar weken begonnen met fruit, maar dat is nog slechts een aanvulling op de flesvoeding. Morgen moet ik naar het CB en misschien kan ik dan een update geven.

groeten,

Saskia
 
je mag gewoon precies hetzelfde geven als met zuigelingenvoeding. Als jij gewend bent 4 flessen te geven, moet je daar gewoon mee door gaan. Mijn dochter ging na 3 weken opvolgmelk op eigen verzoek over naar 3 flessen, maar of dat door de leeftijd of door het soort melk kwam??????
 
Aan opvolgmelk zit wel degelijk een maximum per dag! Dat is 750 ml. Als je kind nog geen bijvoeding (of nauwelijks) krijgt dan zou ik nog niet overstappen. Bij opvolgmelk is het namelijk de bedoeling dat je op redelijk korte tremijn naar 450/500 ml per dag gaat.
Dit is ivm de nieren.

Groetjes Marleen
 
Met opvolgmelk zitten ze vaak voller omdat er extra zetmeel aan is toegevoegd (eigenlijk een soort dunne pap). Vandaar dat veel kinderen meer van hun fles laten staan of minder flessen vragen als je over gaat op opvolgmelk.

Opvolgmelk bevat ook meer ijzer en teveel ijzer is niet goed voor je kind. Daarom moet je niet meer dan 800cc aangemaakte opvolgmelk op een dag geven (pap enzo telt ook mee!) en er naar streven om minder te geven (500cc zuivel is het minimum, maar daar is de yoghurt of kwark die je je kind geeft al in meegeteld).
 
Hoi,

Ik ben op het moment over aan het gaan op opvolgmelk.
Ik meng het met het restand wat ik nog over heb van de zuigelingenmelk zodat mijn mannetje rustig kan wennen en merk nu al dat hij niet elke fles meer leegdrinkt. Probeer er u ook een schema in te krijgen met potjes fuit en groenten maar dat lukt nog niet lekker maar komt vanzelf goed denk ik.
Oja dat mixen heb ik ook met de oudste gedaan en beviel mer erg goed dus vandaar nu weer.

Groetjes Sabine
 
Ik lees al wel de meningen zijn opnieuw verdeeld. De één zegt niet teveel, de ander zegt maakt niet uit. Waardoor komt het dat jullie zo van mening verschillen? Adviseren jullie cb's verschillend? Echt een duidelijk antwoord op mijn vraag heb ik dus nog niet.... Meer dan 800 cc zal ze niet krijgen op een dag en de eerste weken ga ik eerst 1 fles per dag doen tot de zuigelingenvoeding op is.
Wel bedankt voor alle adviezen.
 
Terug
Bovenaan