opwarmen voeding + nr. speen

Beste mama's

Ik ben sinds kort overgegaan op gedeeltelijk flesvoeding (i.v.m. werk) en heb de Avent opwarmer aangeschaft. Mijn ervaring is dat de flesjes (bij stand 3) dan veel te warm worden (Thijs zou zijn mond verbranden). Ik zet de opwarmer dan ook wat lager. Wat is ook vreemd vond is dat de opwarmer niet automatisch afsluit, je moet het dus echt in de gaten houden. Heeft elke flessenopwarmer dat?

Uit nieuwsgierigheid: Thijs is nu 12 weken en drinkt nog steeds met Avent speen nr. 1; bij een hogere stand verslikt hij zich en protesteert hij. Vind ik op zich geen probleem hoor. Ik vroeg me alleen af of andere babies dat ook doen of zijn de meeste dan inmiddels al zijn overgestapt op stand nr. 2 of 3 (de 1-2-3-speen was ook geen succes)?

En als laatste vraagje: als je een flesje water van 125/150 cc in de magnetron zou willen opwarmen, op hoeveel graden kan je dit dan het beste doen + hoe lang?

Groetjes,
Sonja
 
Ik heb ook de Avent flessenwarmen en ik vind het een onding. Hij wordt idd veel te warm maar blijft ook maar verwarmen. Ik had een keer alvast een flesje klaargezet en ging mijn zoontje in bad doen. Toen ik terugkwam kon ik de fles weggooien, véél te heet. Er zit dus geen thermostaat op.
En het duurt vrij lang (6-7 minuten geloof). Nu dus maar in de magnetron, ca. 35 seconden, stuk sneller dus.

Maar ik ben ook benieuwd naar andere ervaringen met de (Avent)flessenwarmer.
 
Hoi

Wat de speen betreft is het vaak dat kinderen die de borst krijgen heel veel zuigkracht hebben waardoor ze zich in een speen met meerdere of grotere gaatjes verslikken omdat dat veel makkleijker gaat dan bij de borst.

Groetjes
 
Hoi Sonja,

Ik gebruik ook Aventflessen, maar ervaring met de flessenwarmer heb ik niet. Opwarmen in de magnetron gaat veel sneller. Ideaal. Het is moeilijk aan te geven hoelang het water/de voeding in de magnetron moet en op welke stand. Iedere magnetron is anders. Gewoon een kwestie van uitproberen. Ik zet 'em altijd op de helft van z'n vermogen (400 W) en voor een fles met 165 cc (incl. voeding) is anderhalve minuut voldoende. Beter op minder vermogen opwarmen en een keer proberen hoe warm de voeding is, dan dat je weer de fles onder de koude kraan moet houden om af te koelen!

Onze dochter is 24 weken en zij drinkt "pas" sinds 2 weken met een 2-speen. Voorheen ging een 2-speen véél te snel met als gevolg dat zij zich ook steeds verslikte en binnen 8 minuten haar fles op had (dus was haar zuigbehoefte ook niet bevredigd!). Ik zou zeggen als Thijs gemiddeld 15 à 20 minuten over zijn flesje doet en hij is niet super onrustig tijdens het drinken, dan zou ik 1-speen aanhouden. Hij heeft blijkbaar een grote zuigkracht. Om de zoveel tijd gewoon eens een 2-speen proberen en op een gegeven moment merk je vanzelf dat het tijd is om over te stappen op een speen met een gaatje meer.

Groetjes,
Daphne
 
hoi sonja,

de aventflessenverwarmer heb ik amper gebruikt.ik had hem gekocht om mijn borstvoeding op te warmen want dat mag niet in de magnetron.mijn kraamhulp gebruikte dat ding niet maar deed dat als volgt. ze kookte water en deed dat in een brede mok en zette het flesje erin en liet dat een paar minuten.
staan. af en toe voelen op de pols of het warm genoeg is en klaar. veel makkelijker als dat onding.

de opwarm tijd in de magnetron voor flesvoeding is:
750 watt,
100 ml: ca 30 sec
150 ml: ca 45 sec
200 ml: ca 60 sec

ik doe 125 ml ongeveer 37 sec.

mijn dochter is pas 5 weken oud en ik blijf voorlopig speentje 1 gebruiken want ze schrokt de voeding naar binnen en verslikt zich erg vaak.

nou succes ermee!!
 
ik heb gewoon een fles afgekoeld gekookt water in de koelkast staan. als ik een flesje klaar maak kook ik wat water in de waterkoker. voor 120 ml is het dan ongeveer 40ml gekookt en 80 ml koud water en dan is het klaar!
Aletta
 
Terug
Bovenaan